Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2024 | Analysing biographies in transnational educational spaces: Transitions to higher education of alumni from an IB school in Lisbon | Schippling, A.; Abrantes, P. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Educação de elites e a dimensão da internacionalização em Portugal | Schippling, A.; Abrantes, P.; Lopes, J. T. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | ‘Elite’ and ‘Excellence’ from the perspective of young people and their peers | Krueger, H.-H.; Keßler, C.; Otto, A.; Schippling, A. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2023 | As Escolas mundiais IB em São Paulo, Lisboa e Maputo. Crescimento e diversificação do campo | Schippling, A.; Abrantes, P. | Artigo | Acesso Aberto |
2017 | The global landscape of international schools. Development tendencies and research perspectives | Schippling, A. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2022 | A implementação da política cultural e educacional Alemã para o exterior: As escolas Alemãs na América Latina | Carvalho Junior, P.; Paes de Carvalho, C.; Schippling, A. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Institutional habitus of French elite colleges in the context of internationalisation: An in-depth look at the Écoles Normales Supérieures | Schippling, A. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2021 | Internationalisierung im deutschen Schulsystem | Schippling, A.; Keßler, C. I. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2023 | Investigar processos de globalização em educação: desafios para a prática de pesquisa | Schippling, A. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2017 | Investigator triangulation in the data interpretation process. An almost untouched research area | Schippling, A. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Jugendforschung | Schippling, A.; Krueger, H.-H.; Grunert, C. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2020 | Overcoming the methodological nationalism paradigm in educational research? Reflections based on the research in international schools | Schippling, A. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Para uma visão panorâmica do campo das escolas internacionais na Grande Lisboa | Schippling, A.; Abrantes, P. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Regulação através de organizações educativas transnacionais: o exemplo do campo das escolas internacionais na Grande Lisboa | Schippling, A. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2020 | Researching global citizenship education: towards a critical approach | Schippling, A. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Researching international schools: challenges for comparative educational research | Schippling, A. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | Researching on international education: overcoming the paradigm of methodological nationalism? | Schippling, A. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2019 | Sie lehren uns wirklich Bürger in der Welt zu werden: Bildungsverläufe und Internationalitätsentwürfe junger Erwachsener einer IB World School | Keßler, C.; Schippling, A. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2019 | Zur generierung von wissen in interpretationsgruppen. Methodologische reflexionen im kontext reflexiver elitebildungsforschung | Schippling, A.; Alvares, M. | Artigo | Acesso Aberto |