Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/21693
Autoria: Schippling, A.
Data: 2020
Título próprio: Overcoming the methodological nationalism paradigm in educational research? Reflections based on the research in international schools
Volume: 19
Número: 1
Paginação: 53 - 62
ISSN: 1677-7603
Palavras-chave: Methodological nationalism
International schools
Transnational education space
Reconstructive qualitative research
Resumo: The research in international education and especially in international schools provides new challenges for education research that uses the paradigm of methodological nationalism. Traditional analytical tools which use the nation-state as a reference point have proved to be inadequate to analyse educational transnational contexts. As a reaction to that we will reflect on the concept of transnational education spaces and on a reconstructive qualitative methodology. This is based on research into international schools in the region of Lisbon. Finally, we will outline some general challenges for research in transnational education phenomena.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CIES-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
621-1736-1-PB.pdfVersão Editora269,37 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.