Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2021 | Automated Java challenges' security assessment for training in industry: Preliminary results | Casqueiro, L. A.; Gasiba, T. E.; Albuquerque, M. P.; Lechner, U. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2023 | The cost of ‘care’ in neoliberal academia during the COVID-19 pandemic: Women academics, teaching and emotional labour | França, T.; Vicente, M.; Godinho, F.; Padilla, B.; Amâncio, L.; Alexandre, A. F. | Artigo | Acesso Aberto |
19-Fev-2009 | Curso de Mestrado em Museologia: Conteúdos Expositivos | Branco, Jorge Freitas; Oliveira, Luísa Tiago de | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2020 | Design of secure coding challenges for cybersecurity education in the industry | Gasiba, Tiago; Lechner, Ulrike; Pinto-Albuquerque, M.; Zouitni, Alae | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
13-Set-2018 | Efficiency of finance education in ISCTE and in ISEG | Cary, Manuel Lupi | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2012 | "Emprendendo": Aprendendo empreendendo | Libório, Marco | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2015 | Enfrentando cuestiones urbanas: la enseñanza de la interdisciplinaridad por el proyecto de urbanismo | Costa, J. P.; Ochoa, R.; Matos Silva, M. | Artigo | Acesso Aberto |
21-Nov-2018 | Ensino da arquitetura no habita da acessibilidade: as exclusões e as diferenças | Ferreira, Micael Alexandre Alves | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
11-Mar-2011 | Escolhas escolares: Entre o insucesso e o abandono: Estudo de caso numa escola profissional agrícola | Gonçalves, Maria Aurora Ferreira | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2019 | Field notes and reading notes: studying with Barbara Kirshenblatt-Gimblett in the 1990s | Dias, N. | Artigo | Acesso Aberto |
2016 | How to teach entrepreneurship to communication and creative industries students | Stenvall-Virtanen, S.; Grönlund, M.; Malinen, P.; Foa, C.; Crespo, M.; Cardoso, G.; Jones-Evans, D.; Agusita, E.; Sádaba, C.; Arrese, A.; Salaverría, R.; Picard, R. | Livro | Acesso Aberto |
2023 | I’m sorry Dave, I’m afraid I can’t fix your code: On ChatGPT, cybersecurity, and secure coding | Gasiba, T. E.; Oguzhan, K.; Kessba, I.; Lechner, U.; Pinto-Albuquerque, M. | Objecto de Conferência | Acesso Aberto |
2018 | LX design with food | Marat-Mendes, T. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
9-Dez-2022 | Mentoria entre pares: Um estudo de caso de programas desenvolvidos em Portugal | Silva, Inês Margarida Vieira da | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
16-Dez-2019 | O papel das instituições de ensino superior na construção de um futuro sustentável através do ensino | Sacramento, Sorahya Elaine | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2013 | Perceções de justiça na avaliação do desempenho docente em professores do ensino básico | Ferreira, Patrícia Florinda Peixoto Cruz | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2013 | Prevalencia y factores predictivos del burnout en docentes de la enseñanza pública: el papel del género | Leon-Rubio, J. M.; Leon-Perez, J. M.; Cantero, F. J. | Artigo | Acesso Embargado |
2016 | Qualidade do ensino: estudo de caso- uma escola do EB1 | Kawaya, Moisés | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2023 | Teaching open and reproducible scholarship: A critical review of the evidence base for current pedagogical methods and their outcomes | Pownall, M.; Azevedo, F.; König, L M.; Slack, H. R.; Evans, T. R.; Flack, Z.; Grinschgl, S.; Elsherif, M.; Gilligan-Lee, K. A.; Oliveira, C. M. F. de; Gjoneska, B.; Kalandadze, T.; Button, K.; Ashcroft-Jones, S.; Terry, J.; Albayrak-Aydemir, N.; Děchtěrenko, F.; Alzahawi, S.; Arriaga, P.; Sadhwani, S.; Framework for Open and Reproducible Research Training | Artigo | Acesso Aberto |
2024 | Themes, methodologies, and cores of meaning: A content analysis of the scientific production of the master's degree in social sciences for secondary education | Moura, T. O. de C.; Melo, P. B. de.; Assis, R. V. de.; Zarias, A. | Artigo | Acesso Aberto |