CIS-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica : [1258] Página principal da coleção Visualizar estatísticas

Percorrer
Active um alerta nesta coleção para receber notificações por correio electrónico de novos registos ‌‌RSS Feed ‌‌‌‌RSS Feed ‌‌‌‌‌‌‌‌RSS Feed
Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1258
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2025Perceptions about family foster care and intention of becoming a foster family: A short reportAlves, S.; Camilo, C.; Pereira, L.; Correia, M.; Araújo, K.; Ornelas, S.; Justo, M.; Grangeia, H.; Negrão, M.; Baptista, J.ArtigoAcesso Aberto
2025Maltreatment and mental health of adolescents in residential care: The moderating role of peer attachmentSilva, B.; Magalhães, E.; Pinheiro, M.; Baptista, J.; Ferreira, M.ArtigoAcesso Embargado
2025Theory-driven factors related to the decision to become a foster caregiver among Portuguese adultsFerreira, S.; Magalhães, E.; Graça, J.ArtigoAcesso Embargado
2026Comparing personal and general beliefs in a just world and in an unjust world in relation to well-beingCorreia, I.; García-Sánchez, E.ArtigoAcesso Aberto
2025Unpacking online hate speech in Portuguese social media: A social-psychological and linguistic-discursive approachGuerra, R.; Carvalho, P.; Marques, C.; Carmona, M.; Sarroeira, R.; Batista, F.; Ribeiro, R.; Fonseca, A.; Moro, S.; Silva, C.ArtigoAcesso Aberto
2025Humiliation in context: Interactional, emotional, and self-related processesVorster, A.; Dumont, K. B.; Waldzus, S.ArtigoAcesso Aberto
2025Do musicians have better short-term memory than nonmusicians? A multilab studyGrassi, M.; Talamini, F.; Altoè, G.; Brattico, E.; Caclin, A.; Carretti, B.; Drai-Zerbib, V.; Ferreri, L.; Gambarota, F.; Grahn, J.; Fovino, L. G. N.; Samson, S.; Schellenberg, E. G.; Serres, N. R.; Slevc, L. R.; Souffiane, R.-N.; Strauch, F. J.; Strauss, H.; Tantengco, N.; Tervaniemi, M.; Thompson, R.; Timmers, R.; Toiviainen, P.; Trainor, L. J.; Tuske, C.; Villanueva, J.; von Bastian, C. C.; Whiteford, K. L.; Wood, E. A.; Worschech, F.; Zappa, A.; Roccato, M.; Rodriguez-Fornells, A.; Swaminathan, S.; Tillmann, B.; Vuust, P.; Wilbiks, J.; Zentner, M.; Aguilar, K.; Aryanto, C. B.; Leite, F. C. A.; Baldé, A. M.; Başkent, D.; Bishop, L.; Kalsi, G.; Bouwer, F. L.; Calcus, A.; Carraturo, G.; Cepero-Escribano, V.; Čerič, A.; Criscuolo, A.; Dairain, L.; Dalla Bella, S.; Daniel, O.; Danielsen, A.; de Parcevaux, A.-I.; Dellacherie, D.; Endestad, T.; Fialho, J. L. d. B.; Fitzpatrick, C.; Fiveash, A.; Fortier, J.; Fram, N. R.; Fullone, E.; Gloggengießer, S.; Gonzalez Sanchez, L.; Gordon, R. L.; Groussard, M.; Habibi, A.; Hansen, H. M. U.; Harding, E. E.; Hawkins, K.; Herff, S. A.; Holma, V. P.; Jakubowski, K.; Jol, M. G.; Kalsi, A.; Kandro, V.; Kelo, R.; Kotz, S. A.; Ladegam, G. S.; Laeng, B.; Lee, A.; Lense, M.; Lima, C. F.; Limmer, S. P.; Liu, C. K.; Martín Sánchez, P. d. C.; McEntyre, L.; Michael, J. P.; Mirman, D.; Müllensiefen, D.; Najafi, N.; Nokkala, J.; Nzonlang, N.; Oliveira, M. G. M.; Overy, K.; Oxenham, A. J.; Passarotto, E.; Plasse, M.-E.; Platel, H.; Poissonnier, A.; Rajappa, N.; Ritchie, M.; Menezes, I. R. R.; Román-Caballero, R.; Roncaglia, P.; Sa’adullah, F. Y.; Saarikallio, S.; Sammler, D.ArtigoAcesso Aberto
2026Employing women's rights as a racist weapon: The case of Giorgia Meloni in Italy's radical rightLasio, D.; Girei, E.; Oliveira, J. M. de.; Piras, L.; Serri, F.ArtigoAcesso Aberto
2025Journalism and euthanasia: A scoping review of the literatureCosta, B. F.; Azevedo, J.; Bernardes, S. F.; Garcia-Blanco, I.ArtigoAcesso Aberto
2025University students’ condom use during the COVID-19 pandemic: Cross-cultural differences and what predict themDacosta, L.; Morandini, J. S.; Pinkus, R. T.; De Caluwé, E.; Chan, L. S.; Lo, O.; Thongnopakun, S.; Visanuyothin, S.; Harasymchuk, C.; Joel, S.; Dale, V.; Rodrigues, D. L.; Takács, J.; Sipos, A.; Lamarche, V. M.; Čepukienė, V.; Bernarte, R.; Jakšić, I. M.; Bodroža, B.; Mai, H. H.; Hong, T. T.; Akello, G.; Hromatko, I.; Ganesan, A.; Harton, H. C.; McCoy, A.; Zhang, J.; Murray, D.; Moran, J.; Ramón Barrada, J.; Castro, Á.; Navarro-Roldan, C.; Su, K.-P.; Chang, J.; Ruby, M. B.; Ziadlou, D.; Nakamine, S.; Watanabe, Y.; Gyanmudra; Lee, A.; Chia, R.-J.; Dar-Nimrod, I.ArtigoAcesso Aberto
2025Sugar: The master of disguiseGuedes, D.; Prada, M.ArtigoAcesso Aberto
2025(In)certezas em torno da vacinação infantil em Portugal: A perspetiva dos cidadãosHilário, A. P.; Mendonça, J.; Augusto, F. R.; Morais, R.ArtigoAcesso Aberto
2025The role of peer observation and peer feedback in the promotion of self-regulated learning: An integrative reviewSantos, A. C.; Torres, A. C.; Nobre, A.; Mouraz, A.RecensãoAcesso Embargado
2025Everyday norms have become more permissive over time and vary across culturesEriksson, K.; Strimling, P.; Vartanova, I.; Simpson, B.; Persson, M.; Abdi, K. A.; Ad, N.; Aldashev, A.; Ali, H. M.; Alì, M.; Aliyev, K.; Choi, H.-S.; Contreras-Ibáñez, C. C.; Čorkalo, D.; Cruz-Torres, C. E.; Czakó, A.; de Zoysa, P.; Demetrovics, Z.; Dinić, B. M.; Drače, S.; El-Haddad, R. W.; Lobos Rivera, M. E.; Engelmann, J. B.; Escudero Pérez, I.; Euh, H.; Fang, X.; Frank, C.; Freidin, E.; Fülöp, M.; Gamsakhurdia, V.; García Jiménez, M. A.; Gardarsdottir, R. B.; López-López, W.; Gavreliuc, A.; Gill, C. M. H. D.; Gjoneska, B.; Glöckner, A.; Graf, S.; Grigoryan, A.; Growiec, K.; Haas, B. W.; Haddock, G.; Hadjisolomou, S. P.; Maloku, E.; Hadžiahmetović, N.; Ali, M. H. H. M.; Hakoköngäs, E.; Halama, P.; Hapunda, G.; Hartanto, A.; Hazrati, M.; Herbas-Torrico, B. C.; Holka, S.; Hřebíčková, M.; Mandal, M.; Hunter, J. A.; Ibikounle, M.; Iliško, D.; Jónsdóttir, H. L. H.; Kaminskiene, Z.; Kapoor, H.; Kapović, I.; Karim, G.; Kawakami, K.; Khachatryan, N.; Manhique, B. A.; Kirschner, J. B.; Kiruja, J.; Kiyonari, T.; Kohút, M.; Kousar, S.; Krasniqi, B.; Lado, L.; Landa-Blanco, M.; Landon, B.; Lep, Ž.; Mbende, N. M.; Leslie, L. M.; Li, Y.; Liik, K.; Lin, M.-J.; Medhioub, I.; Teixeira, M. L. M.; Merchán Tamayo, J. P.; Mohammed, L. L.; Alrefaee, Y. M. H. A.; Moore, S. N.; Moraligil, B.; Muradzada, N.; Nanda, H.; Nastina, E.; Nejat, P.; Nettle, D.; Nipassa, O. J. A.; Noe-Grijalva, M.; Ntampaka, P.; Alvarado Ortiz, A. E.; Ntone, R.; Nussinson, R.; Oljača, M.; Onyedire, N. G.; Onyishi, I. E.; Panagiotopoulou, P.; Pañellas Alvarez, D.; Parvez, Md. S.; Pasin, G. L.; Pedović, I.; Andersson, P. A.; Pérez de León, P.; Perez-Floriano, L. R.; Pop-Jordanova, N.; Portillo, J. R.; Potang, A.; Quesada-Román, A.; Raver, J. L.; Rodrigues, R. B.; Rodríguez-Romero, J. D.; Romanò, S.; Andrighetto, G.; Ross, R. M.; Rosun, N.; Sadiković, S.; San Martin, A.; Smederevac, S.; Smith, S. J.; Soboleva, N.; Sonessa, D. E.; Stanley, S. K.; Stoyanova, K.; Arikan, G.; Stoyanov, D.; Takemura, K.; Thøgersen, J.; Tiliouine, H.; Tung, H.; Ulambayar, T.; Uzdavinyte, E. M.; Waechter, R.; Wang, Y.-T.; Wu, J.; Aruta, J. J. B. R.; Yambio, B. M.; Yankson, E.; Yeh, K.-H.; Van Lange, P. A. M.; Ayikwa, C. L.; Baños-Chaparro, J.; Barrera, D.; Barsyte, J.; Batkeyev, B.; Batool, A.; Berezina, E.; Bimina, S. N.; Björnstjerna, M.; Blumen, S.; Boski, P.; Boštjančič, E.; Boum, Y.; Briguglio, M.; Bruno, K.; Huyen, B. T. T.; Caycho-Rodríguez, T.; Chen, Y.; Chiweshe, M. K.ArtigoAcesso Aberto
2025Unveiling the complexity of Italian NEET status through Latent Class Analysis: Examining NEET profiles and their engagement with Public Employment Services (PES)Ellena, A. M.; Rocca, A.; Mazzocchi, P.; Zambelli, M.; Marzana, D.; Pizzolante, F.; Simões, F.; De Luca, G.; Marta, E.ArtigoAcesso Aberto
2025Spiky anger, round peace: examining valence, arousal, and linguistic associations in emotion-eliciting conceptsHorchak, O. V.; Garrido, M. V.ArtigoAcesso Embargado
2025Gender Inclusive Rape Myth Acceptance: Evidence of validity and reliability in a Portuguese community sampleChim, I.; Brazão, N.; Camilo, C.; Magalhães, E.ArtigoAcesso Aberto
2025Does school climate affect students’ social and emotional skills? The importance of relationshipsCastro, C.; Barata, M. C.; Alexandre, J.ArtigoAcesso Aberto
2025Making sense of absent-yet-present others: Representing the liminal vegetative state beyond life and deathZulato, E.; Castro, P.; Quagliarella, C. S.; Montali, L.ArtigoAcesso Aberto
2025Suggestions for culturally inclusive learning: Integrating diversity in educational research and promoting inclusive social and emotional learning support for allHa, C.; Hwang, S. H. J.; Baelen, R.; Santos, A. C.; Murano, D.; Harris, J.; Goren, P.; Schonert-Reichl, K. A.ArtigoAcesso Embargado
Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1258