Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1248
| Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
| 2025 | Sugar: The master of disguise | Guedes, D.; Prada, M. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | (In)certezas em torno da vacinação infantil em Portugal: A perspetiva dos cidadãos | Hilário, A. P.; Mendonça, J.; Augusto, F. R.; Morais, R. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | The role of peer observation and peer feedback in the promotion of self-regulated learning: An integrative review | Santos, A. C.; Torres, A. C.; Nobre, A.; Mouraz, A. | Recensão | Acesso Embargado |
| 2025 | Everyday norms have become more permissive over time and vary across cultures | Eriksson, K.; Strimling, P.; Vartanova, I.; Simpson, B.; Persson, M.; Abdi, K. A.; Ad, N.; Aldashev, A.; Ali, H. M.; Alì, M.; Aliyev, K.; Choi, H.-S.; Contreras-Ibáñez, C. C.; Čorkalo, D.; Cruz-Torres, C. E.; Czakó, A.; de Zoysa, P.; Demetrovics, Z.; Dinić, B. M.; Drače, S.; El-Haddad, R. W.; Lobos Rivera, M. E.; Engelmann, J. B.; Escudero Pérez, I.; Euh, H.; Fang, X.; Frank, C.; Freidin, E.; Fülöp, M.; Gamsakhurdia, V.; García Jiménez, M. A.; Gardarsdottir, R. B.; López-López, W.; Gavreliuc, A.; Gill, C. M. H. D.; Gjoneska, B.; Glöckner, A.; Graf, S.; Grigoryan, A.; Growiec, K.; Haas, B. W.; Haddock, G.; Hadjisolomou, S. P.; Maloku, E.; Hadžiahmetović, N.; Ali, M. H. H. M.; Hakoköngäs, E.; Halama, P.; Hapunda, G.; Hartanto, A.; Hazrati, M.; Herbas-Torrico, B. C.; Holka, S.; Hřebíčková, M.; Mandal, M.; Hunter, J. A.; Ibikounle, M.; Iliško, D.; Jónsdóttir, H. L. H.; Kaminskiene, Z.; Kapoor, H.; Kapović, I.; Karim, G.; Kawakami, K.; Khachatryan, N.; Manhique, B. A.; Kirschner, J. B.; Kiruja, J.; Kiyonari, T.; Kohút, M.; Kousar, S.; Krasniqi, B.; Lado, L.; Landa-Blanco, M.; Landon, B.; Lep, Ž.; Mbende, N. M.; Leslie, L. M.; Li, Y.; Liik, K.; Lin, M.-J.; Medhioub, I.; Teixeira, M. L. M.; Merchán Tamayo, J. P.; Mohammed, L. L.; Alrefaee, Y. M. H. A.; Moore, S. N.; Moraligil, B.; Muradzada, N.; Nanda, H.; Nastina, E.; Nejat, P.; Nettle, D.; Nipassa, O. J. A.; Noe-Grijalva, M.; Ntampaka, P.; Alvarado Ortiz, A. E.; Ntone, R.; Nussinson, R.; Oljača, M.; Onyedire, N. G.; Onyishi, I. E.; Panagiotopoulou, P.; Pañellas Alvarez, D.; Parvez, Md. S.; Pasin, G. L.; Pedović, I.; Andersson, P. A.; Pérez de León, P.; Perez-Floriano, L. R.; Pop-Jordanova, N.; Portillo, J. R.; Potang, A.; Quesada-Román, A.; Raver, J. L.; Rodrigues, R. B.; Rodríguez-Romero, J. D.; Romanò, S.; Andrighetto, G.; Ross, R. M.; Rosun, N.; Sadiković, S.; San Martin, A.; Smederevac, S.; Smith, S. J.; Soboleva, N.; Sonessa, D. E.; Stanley, S. K.; Stoyanova, K.; Arikan, G.; Stoyanov, D.; Takemura, K.; Thøgersen, J.; Tiliouine, H.; Tung, H.; Ulambayar, T.; Uzdavinyte, E. M.; Waechter, R.; Wang, Y.-T.; Wu, J.; Aruta, J. J. B. R.; Yambio, B. M.; Yankson, E.; Yeh, K.-H.; Van Lange, P. A. M.; Ayikwa, C. L.; Baños-Chaparro, J.; Barrera, D.; Barsyte, J.; Batkeyev, B.; Batool, A.; Berezina, E.; Bimina, S. N.; Björnstjerna, M.; Blumen, S.; Boski, P.; Boštjančič, E.; Boum, Y.; Briguglio, M.; Bruno, K.; Huyen, B. T. T.; Caycho-Rodríguez, T.; Chen, Y.; Chiweshe, M. K. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Unveiling the complexity of Italian NEET status through Latent Class Analysis: Examining NEET profiles and their engagement with Public Employment Services (PES) | Ellena, A. M.; Rocca, A.; Mazzocchi, P.; Zambelli, M.; Marzana, D.; Pizzolante, F.; Simões, F.; De Luca, G.; Marta, E. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Spiky anger, round peace: examining valence, arousal, and linguistic associations in emotion-eliciting concepts | Horchak, O. V.; Garrido, M. V. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2025 | Gender Inclusive Rape Myth Acceptance: Evidence of validity and reliability in a Portuguese community sample | Chim, I.; Brazão, N.; Camilo, C.; Magalhães, E. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Does school climate affect students’ social and emotional skills? The importance of relationships | Castro, C.; Barata, M. C.; Alexandre, J. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Making sense of absent-yet-present others: Representing the liminal vegetative state beyond life and death | Zulato, E.; Castro, P.; Quagliarella, C. S.; Montali, L. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Suggestions for culturally inclusive learning: Integrating diversity in educational research and promoting inclusive social and emotional learning support for all | Ha, C.; Hwang, S. H. J.; Baelen, R.; Santos, A. C.; Murano, D.; Harris, J.; Goren, P.; Schonert-Reichl, K. A. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2025 | Neural correlates of semantic typicality during episodic memory retrieval in autism spectrum disorder | Beck, A.-K.; Souza, C.; Garrido, M. V.; Barahona‑Correa, J. B.; Carmo, J. C.; Lachmann, T.; Czernochowski, D. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | How do professionals portray adolescents' resilience in residential care? A qualitative study | Pinheiro, M.; Magalhães, E.; Baptista, J. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Scoping review of barriers and facilitators to the successful implementation of education programs that promote digital literacy among older adults in the community | Bobrowicz-Campos, E. M.; Matos, A. P. da M. | Recensão | Acesso Aberto |
| 2025 | Breaking barriers: The impact of intergroup contact on bystanders' actions against bias-based cyberbullying | António, R.; Guerra, R.; Cameron, L.; Moleiro, C. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Solar industrialization, ‘sacrifice zones,’ and new environmental movements: Emerging discourses of commonality and critique in Portugal’s energy transition | Wallace, R.; Schwemmlein, K.; Batel, S. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | The diversity of singlehood experiences in the United States and Portugal: A latent profile approach | Rodrigues, D. L.; Guedes, D. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2026 | Children's friendship quality in early childhood education: The interplay with classroom quality, participation practices, and length of exposure to the ECE teacher | Correia, N.; Carvalho, H.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Assédio sexual no ensino superior em Portugal: Experiências de vitimação | Ribeirinha, F.; Santos, M. H.; Faustino, M. J.; Garraio, J.; Ventura, I.; Cerqueira, C. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Attitudes about child maltreatment among immigrant mothers from São Tomé and Príncipe | Nascimento, S. do.; Baptista, J.; Camilo, C. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2025 | What does sustainability sound like? Crafting soundscapes that reflect environmental and social sustainability dimensions | Rodríguez, B.; Guedes, D.; Graça, J.; Reyes, L. H.; Garrido, M. V.; Prada, M.; Reinoso-Carvalho, F. | Artigo | Acesso Aberto |
Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1248