Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1258
| Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
| 2025 | Perceptions about family foster care and intention of becoming a foster family: A short report | Alves, S.; Camilo, C.; Pereira, L.; Correia, M.; Araújo, K.; Ornelas, S.; Justo, M.; Grangeia, H.; Negrão, M.; Baptista, J. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Maltreatment and mental health of adolescents in residential care: The moderating role of peer attachment | Silva, B.; Magalhães, E.; Pinheiro, M.; Baptista, J.; Ferreira, M. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2025 | Theory-driven factors related to the decision to become a foster caregiver among Portuguese adults | Ferreira, S.; Magalhães, E.; Graça, J. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2026 | Comparing personal and general beliefs in a just world and in an unjust world in relation to well-being | Correia, I.; García-Sánchez, E. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Unpacking online hate speech in Portuguese social media: A social-psychological and linguistic-discursive approach | Guerra, R.; Carvalho, P.; Marques, C.; Carmona, M.; Sarroeira, R.; Batista, F.; Ribeiro, R.; Fonseca, A.; Moro, S.; Silva, C. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Humiliation in context: Interactional, emotional, and self-related processes | Vorster, A.; Dumont, K. B.; Waldzus, S. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Do musicians have better short-term memory than nonmusicians? A multilab study | Grassi, M.; Talamini, F.; Altoè, G.; Brattico, E.; Caclin, A.; Carretti, B.; Drai-Zerbib, V.; Ferreri, L.; Gambarota, F.; Grahn, J.; Fovino, L. G. N.; Samson, S.; Schellenberg, E. G.; Serres, N. R.; Slevc, L. R.; Souffiane, R.-N.; Strauch, F. J.; Strauss, H.; Tantengco, N.; Tervaniemi, M.; Thompson, R.; Timmers, R.; Toiviainen, P.; Trainor, L. J.; Tuske, C.; Villanueva, J.; von Bastian, C. C.; Whiteford, K. L.; Wood, E. A.; Worschech, F.; Zappa, A.; Roccato, M.; Rodriguez-Fornells, A.; Swaminathan, S.; Tillmann, B.; Vuust, P.; Wilbiks, J.; Zentner, M.; Aguilar, K.; Aryanto, C. B.; Leite, F. C. A.; Baldé, A. M.; Başkent, D.; Bishop, L.; Kalsi, G.; Bouwer, F. L.; Calcus, A.; Carraturo, G.; Cepero-Escribano, V.; Čerič, A.; Criscuolo, A.; Dairain, L.; Dalla Bella, S.; Daniel, O.; Danielsen, A.; de Parcevaux, A.-I.; Dellacherie, D.; Endestad, T.; Fialho, J. L. d. B.; Fitzpatrick, C.; Fiveash, A.; Fortier, J.; Fram, N. R.; Fullone, E.; Gloggengießer, S.; Gonzalez Sanchez, L.; Gordon, R. L.; Groussard, M.; Habibi, A.; Hansen, H. M. U.; Harding, E. E.; Hawkins, K.; Herff, S. A.; Holma, V. P.; Jakubowski, K.; Jol, M. G.; Kalsi, A.; Kandro, V.; Kelo, R.; Kotz, S. A.; Ladegam, G. S.; Laeng, B.; Lee, A.; Lense, M.; Lima, C. F.; Limmer, S. P.; Liu, C. K.; Martín Sánchez, P. d. C.; McEntyre, L.; Michael, J. P.; Mirman, D.; Müllensiefen, D.; Najafi, N.; Nokkala, J.; Nzonlang, N.; Oliveira, M. G. M.; Overy, K.; Oxenham, A. J.; Passarotto, E.; Plasse, M.-E.; Platel, H.; Poissonnier, A.; Rajappa, N.; Ritchie, M.; Menezes, I. R. R.; Román-Caballero, R.; Roncaglia, P.; Sa’adullah, F. Y.; Saarikallio, S.; Sammler, D. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2026 | Employing women's rights as a racist weapon: The case of Giorgia Meloni in Italy's radical right | Lasio, D.; Girei, E.; Oliveira, J. M. de.; Piras, L.; Serri, F. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Journalism and euthanasia: A scoping review of the literature | Costa, B. F.; Azevedo, J.; Bernardes, S. F.; Garcia-Blanco, I. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | University students’ condom use during the COVID-19 pandemic: Cross-cultural differences and what predict them | Dacosta, L.; Morandini, J. S.; Pinkus, R. T.; De Caluwé, E.; Chan, L. S.; Lo, O.; Thongnopakun, S.; Visanuyothin, S.; Harasymchuk, C.; Joel, S.; Dale, V.; Rodrigues, D. L.; Takács, J.; Sipos, A.; Lamarche, V. M.; Čepukienė, V.; Bernarte, R.; Jakšić, I. M.; Bodroža, B.; Mai, H. H.; Hong, T. T.; Akello, G.; Hromatko, I.; Ganesan, A.; Harton, H. C.; McCoy, A.; Zhang, J.; Murray, D.; Moran, J.; Ramón Barrada, J.; Castro, Á.; Navarro-Roldan, C.; Su, K.-P.; Chang, J.; Ruby, M. B.; Ziadlou, D.; Nakamine, S.; Watanabe, Y.; Gyanmudra; Lee, A.; Chia, R.-J.; Dar-Nimrod, I. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Sugar: The master of disguise | Guedes, D.; Prada, M. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | (In)certezas em torno da vacinação infantil em Portugal: A perspetiva dos cidadãos | Hilário, A. P.; Mendonça, J.; Augusto, F. R.; Morais, R. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | The role of peer observation and peer feedback in the promotion of self-regulated learning: An integrative review | Santos, A. C.; Torres, A. C.; Nobre, A.; Mouraz, A. | Recensão | Acesso Embargado |
| 2025 | Everyday norms have become more permissive over time and vary across cultures | Eriksson, K.; Strimling, P.; Vartanova, I.; Simpson, B.; Persson, M.; Abdi, K. A.; Ad, N.; Aldashev, A.; Ali, H. M.; Alì, M.; Aliyev, K.; Choi, H.-S.; Contreras-Ibáñez, C. C.; Čorkalo, D.; Cruz-Torres, C. E.; Czakó, A.; de Zoysa, P.; Demetrovics, Z.; Dinić, B. M.; Drače, S.; El-Haddad, R. W.; Lobos Rivera, M. E.; Engelmann, J. B.; Escudero Pérez, I.; Euh, H.; Fang, X.; Frank, C.; Freidin, E.; Fülöp, M.; Gamsakhurdia, V.; García Jiménez, M. A.; Gardarsdottir, R. B.; López-López, W.; Gavreliuc, A.; Gill, C. M. H. D.; Gjoneska, B.; Glöckner, A.; Graf, S.; Grigoryan, A.; Growiec, K.; Haas, B. W.; Haddock, G.; Hadjisolomou, S. P.; Maloku, E.; Hadžiahmetović, N.; Ali, M. H. H. M.; Hakoköngäs, E.; Halama, P.; Hapunda, G.; Hartanto, A.; Hazrati, M.; Herbas-Torrico, B. C.; Holka, S.; Hřebíčková, M.; Mandal, M.; Hunter, J. A.; Ibikounle, M.; Iliško, D.; Jónsdóttir, H. L. H.; Kaminskiene, Z.; Kapoor, H.; Kapović, I.; Karim, G.; Kawakami, K.; Khachatryan, N.; Manhique, B. A.; Kirschner, J. B.; Kiruja, J.; Kiyonari, T.; Kohút, M.; Kousar, S.; Krasniqi, B.; Lado, L.; Landa-Blanco, M.; Landon, B.; Lep, Ž.; Mbende, N. M.; Leslie, L. M.; Li, Y.; Liik, K.; Lin, M.-J.; Medhioub, I.; Teixeira, M. L. M.; Merchán Tamayo, J. P.; Mohammed, L. L.; Alrefaee, Y. M. H. A.; Moore, S. N.; Moraligil, B.; Muradzada, N.; Nanda, H.; Nastina, E.; Nejat, P.; Nettle, D.; Nipassa, O. J. A.; Noe-Grijalva, M.; Ntampaka, P.; Alvarado Ortiz, A. E.; Ntone, R.; Nussinson, R.; Oljača, M.; Onyedire, N. G.; Onyishi, I. E.; Panagiotopoulou, P.; Pañellas Alvarez, D.; Parvez, Md. S.; Pasin, G. L.; Pedović, I.; Andersson, P. A.; Pérez de León, P.; Perez-Floriano, L. R.; Pop-Jordanova, N.; Portillo, J. R.; Potang, A.; Quesada-Román, A.; Raver, J. L.; Rodrigues, R. B.; Rodríguez-Romero, J. D.; Romanò, S.; Andrighetto, G.; Ross, R. M.; Rosun, N.; Sadiković, S.; San Martin, A.; Smederevac, S.; Smith, S. J.; Soboleva, N.; Sonessa, D. E.; Stanley, S. K.; Stoyanova, K.; Arikan, G.; Stoyanov, D.; Takemura, K.; Thøgersen, J.; Tiliouine, H.; Tung, H.; Ulambayar, T.; Uzdavinyte, E. M.; Waechter, R.; Wang, Y.-T.; Wu, J.; Aruta, J. J. B. R.; Yambio, B. M.; Yankson, E.; Yeh, K.-H.; Van Lange, P. A. M.; Ayikwa, C. L.; Baños-Chaparro, J.; Barrera, D.; Barsyte, J.; Batkeyev, B.; Batool, A.; Berezina, E.; Bimina, S. N.; Björnstjerna, M.; Blumen, S.; Boski, P.; Boštjančič, E.; Boum, Y.; Briguglio, M.; Bruno, K.; Huyen, B. T. T.; Caycho-Rodríguez, T.; Chen, Y.; Chiweshe, M. K. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Unveiling the complexity of Italian NEET status through Latent Class Analysis: Examining NEET profiles and their engagement with Public Employment Services (PES) | Ellena, A. M.; Rocca, A.; Mazzocchi, P.; Zambelli, M.; Marzana, D.; Pizzolante, F.; Simões, F.; De Luca, G.; Marta, E. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Spiky anger, round peace: examining valence, arousal, and linguistic associations in emotion-eliciting concepts | Horchak, O. V.; Garrido, M. V. | Artigo | Acesso Embargado |
| 2025 | Gender Inclusive Rape Myth Acceptance: Evidence of validity and reliability in a Portuguese community sample | Chim, I.; Brazão, N.; Camilo, C.; Magalhães, E. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Does school climate affect students’ social and emotional skills? The importance of relationships | Castro, C.; Barata, M. C.; Alexandre, J. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Making sense of absent-yet-present others: Representing the liminal vegetative state beyond life and death | Zulato, E.; Castro, P.; Quagliarella, C. S.; Montali, L. | Artigo | Acesso Aberto |
| 2025 | Suggestions for culturally inclusive learning: Integrating diversity in educational research and promoting inclusive social and emotional learning support for all | Ha, C.; Hwang, S. H. J.; Baelen, R.; Santos, A. C.; Murano, D.; Harris, J.; Goren, P.; Schonert-Reichl, K. A. | Artigo | Acesso Embargado |
Registos da Coleção (Ordenados por Data de depósito em ordem descendente): 1-20 de um total de 1258