Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/16223
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorAparicio, M.-
dc.contributor.authorOliveira, T.-
dc.contributor.authorBação, F.-
dc.contributor.authorPainho, M.-
dc.date.accessioned2018-06-26T11:50:53Z-
dc.date.available2018-06-26T11:50:53Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier10.1016/j.im.2018.06.003en_US
dc.identifier.issn0378-7206-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/16223-
dc.description.abstractMassive open online courses (MOOCs), contribute significantly to individual empowerment because they can help people learn about a wide range of topics. To realize the full potential of MOOCs, we need to understand their factors of success, here defined as the use, user satisfaction, along the individual and organizational performance resulting from the user involvement. We propose a theoretical framework to identify the determinants of successful MOOCs, and empirically measure these factors in a real MOOC context. We put forward the role of gamification and suggest that, together with information system (IS) theory, gamification proved to play a crucial role in the success of MOOCs.eng
dc.language.isoeng-
dc.publisherElsevier-
dc.relationUID/MULTI/0446/2013-
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectMassive open online courseseng
dc.subjectMOOCeng
dc.subjectGamificationeng
dc.subjecte-Learningeng
dc.subjectInformation systemseng
dc.subjectMOOC success modeleng
dc.titleGamification: a key determinant of massive open online course (MOOC) successeng
dc.typearticle-
dc.event.date2019-
dc.pagination39 - 54-
dc.peerreviewedyes-
dc.journalInformation and Management-
dc.volume56-
dc.number1-
degois.publication.firstPage39-
degois.publication.lastPage54-
degois.publication.issue1-
degois.publication.titleGamification: a key determinant of massive open online course (MOOC) successeng
dc.date.updated2019-01-15T12:26:19Z-
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersion-
dc.identifier.doi10.1016/j.im.2018.06.003-
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informaçãopor
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Comunicaçãopor
dc.date.embargo2019-06-26
iscte.subject.odsEducação de qualidadepor
iscte.subject.odsIndústria, inovação e infraestruturaspor
iscte.subject.odsReduzir as desigualdadespor
iscte.identifier.cienciahttps://ciencia.iscte-iul.pt/id/ci-pub-48702-
iscte.alternateIdentifiers.wosWOS:000456761400004-
iscte.alternateIdentifiers.scopus2-s2.0-85048937925-
Aparece nas coleções:ISTAR-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
IFMAN_Accepted_Manuscript_Gamification&MOOC_Success.pdfPós-print1,67 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.