Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/16223
Autoria: Aparicio, M.
Oliveira, T.
Bação, F.
Painho, M.
Data: 2019
Título próprio: Gamification: a key determinant of massive open online course (MOOC) success
Volume: 56
Número: 1
Paginação: 39 - 54
ISSN: 0378-7206
DOI (Digital Object Identifier): 10.1016/j.im.2018.06.003
Palavras-chave: Massive open online courses
MOOC
Gamification
e-Learning
Information systems
MOOC success model
Resumo: Massive open online courses (MOOCs), contribute significantly to individual empowerment because they can help people learn about a wide range of topics. To realize the full potential of MOOCs, we need to understand their factors of success, here defined as the use, user satisfaction, along the individual and organizational performance resulting from the user involvement. We propose a theoretical framework to identify the determinants of successful MOOCs, and empirically measure these factors in a real MOOC context. We put forward the role of gamification and suggest that, together with information system (IS) theory, gamification proved to play a crucial role in the success of MOOCs.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
IFMAN_Accepted_Manuscript_Gamification&MOOC_Success.pdfPós-print1,67 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.