Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/12132
Autoria: Aparicio, M.
Bação, F.
Oliveira, T.
Data: 2016
Título próprio: An e-learning theoretical framework
Volume: 19
Número: 1
Paginação: 292 - 307
ISSN: 1176-3647
Palavras-chave: E-learning
e-Learning concept evolution
e-Learning systems dimensions
MOOC
e-Learning literature review
e-Learning framework
Resumo: E-learning systems have witnessed a usage and research increase in the past decade. This article presents the e-learning concepts ecosystem. It summarizes the various scopes on e-learning studies. Here we propose an e-learning theoretical framework. This theory framework is based upon three principal dimensions: users, technology, and services related to elearning. This article presents an in-depth literature review on those dimensions. The article first presents the related concepts of computer use in learning across time, revealing the emergence of new trends on e-learning. The theoretical framework is a contribution for guiding e-learning studies. The article classifies the stakeholder groups and their relationship with e-learning systems. The framework shows a typology of e-learning systems’ services. This theoretical approach integrates learning strategies, technologies and stakeholders.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
24.pdfVersão Editora550,97 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.