Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
2017 | Análise fatorial confirmatória da versão portuguesa da escala Preschool Play Behaviour Scale para educadoras | Monteiro, L.; Fernandes, M.; Sousa, T.; Torres, N.; Rosado, A.; Santos, A. J. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Convergent and discriminant validities of SCBE-30 questionnaire using correlated trait–correlated method Minus One | Fernandes, M.; Santos, A. J.; Antunes, M.; Fernandes, C.; Monteiro, L.; Vaughn, B. E.; Veríssimo, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2014 | Domains of father involvement, social competence and problem behavior in preschool children | Torres, N.; Veríssimo, M.; Monteiro, L.; Ribeiro, O.; Santos, A. J. | Artigo | Acesso Embargado |
2021 | Early attachment to mothers and fathers: Contributions to preschoolers' emotional regulation | Fernandes, C.; Fernandes, M.; Santos, A. J.; Antunes, M.; Monteiro, L.; Vaughn, B. E.; Veríssimo, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Early father-child and mother-child attachment relationships: contributions to preschoolers’ social competence | Fernandes, C.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Fernandes, M.; Antunes, M.; Vaughn, B. E.; Veríssimo, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Examining the factorial structure of the maternal separation anxiety scale in a Portuguese sample | Guedes, M.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Torres, N.; Veríssimo, M. | Artigo | Acesso Aberto |
2018 | How do hypothalamic nonapeptides shape youth’s sociality? A systematic review on oxytocin, vasopressin and human socio-emotional development | Torres, N.; Martins, D.; Santos, A. J.; Prata, D.; Veríssimo, L. | Artigo | Acesso Aberto |
2021 | Inclusão e participação social em educação de infância | Aguiar, C.; Cadima, J.; Correia, N.; Daniel, J.; Fialho, A.; Gamelas, A,; Aguiar, A.; Ferreira, M.; Peceguina, I.; Santos, A. J.; Pimentel, J. | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2014 | Interação social lúdica no pré-escolar: análise confirmatória da versão portuguesa da Penn Interactive Peer Play Scale (PIPPS) para educadores | Torres, N.; Freitas, M; Monteiro, L.; Antunes, M.; Santos, A. J. | Artigo | Acesso Aberto |
2015 | Os modelos internos dinâmicos analisados com recurso às narrativas de representação da vinculação em adultos | Monteiro, L.; Veríssimo, M.; Silva, F.; Branco, I.; Santos, A. J. | Artigo | Acesso Aberto |
2014 | Percepção de competência parental: exploração de domínio geral de competência e domínios específicos de auto-eficácia, numa amostra de pais e mães portuguesas | Ferreira, B.; Monteiro, L.; Fernandes, C.; Cardoso, J.; Veríssimo, L; Santos, A. J. | Artigo | Acesso Aberto |
2015 | Quantity of group childcare, behavior problems and pro-social behaviors: a study with portuguese preschoolers | Torres, N.; Veríssimo, M.; Santos, A. J.; Monteiro, L.; Figueiredo, M.; Vaughn, B. E. | Artigo | Acesso Embargado |
2015 | O reduzido envolvimento social: implicações para o ajustamento psicossocial de crianças em contexto pré-escolar | Santos, A. J.; Monteiro, L.; Sousa, T.; Fernandes, C.; Torres, N.; Vaughn, B. | Artigo | Acesso Aberto |
2022 | Salivary oxytocin after play with parents predicts behavioural problems in preschool children | Torres, N.; Martins, D.; Monteiro, L.; Santos, A. J.; Vaughn, B. E.; Verissimo, M | Artigo | Acesso Aberto |
2016 | Social engagement and adaptive functioning during early childhood: identifying and distinguishing among subgroups differing with regard to social engagement | Vaughn, B. E.; Santos, A. J.; Monteiro, L.; Shin, N.; Daniel, J. R.; Krzysik, L.; Pinto, A. | Artigo | Acesso Embargado |