Percorrer por autor Santos, M. H.

Índice: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
ou inserir as letras iniciais:  
Mostrar resultados 15-34 de 50. < anterior   próximo >
DataTítuloAutor(es)TipoAcesso
2013Gender and politics: the relevance of gender on judgements about the merit of candidates and the fairness of quotasSantos, M. H.; Amâncio, L.; Alves, H.ArtigoAcesso Aberto
2022Gender asymmetries in Portuguese trade unions: the case of the CGTP-INSantos, M. H.; Cerqueira, C.; Cruz, R. V.ArtigoAcesso Aberto
2024Gender asymmetries: An exploratory study of women’s experiences in Portuguese football organizationsSantos, M. H.; Marques, A. M.; Salvador, J.ArtigoAcesso Aberto
2022Gender dynamics in a masculine professional context: The case of the Portuguese Air ForceSantos, M. H.; Morais, P.; Correia, R. B.ArtigoAcesso Aberto
2019Gender dynamics in elementary school teaching: the advantages of menSantos, M. H.; Amâncio, L.ArtigoAcesso Aberto
2021Gender equality and modernity in Portugal. An analysis on the obstacles to gender equality in highly qualified professionsAmâncio, L.; Santos, M. H.ArtigoAcesso Aberto
2022Gender equality under siege: Perceptions and satisfaction of telecommuting women workers with the distribution of unpaid work during the Covid-19 lockdownSantos, M. H.; Rosa, M.; Correia, R. B.; Xavier, E.ArtigoAcesso Aberto
2016Gender inequalities in highly qualified professions: a social psychological analysisSantos, M. H.; Amâncio, L.ArtigoAcesso Aberto
2023The gender of retirement in a double-ageing country: Perspectives and experiences of retired women and men in PortugalPereira, M. C.; Rosa, M.; Santos, M. H.ArtigoAcesso Aberto
2021Gender roles and dynamics in COVID-19 times: Changes and continuities in sharing arrangements of housework and caregivingSantos, M. H.; Rosa, M.; Correia, R.; Xavier, E.ArtigoAcesso Aberto
2023Gender, class, and ethnicity: Perspectives of white Portuguese and black African women on labor dynamics in the cleaning sectorSantos, M. H.; Romão, N.; Cerqueira, C.ArtigoAcesso Aberto
2017Género e (in)sucesso escolar: perspetivas de professoras/es do ensino básico sobre possíveis consequências da feminização do ensinoSantos, M. H.ArtigoAcesso Aberto
2011Género e cidadania: O lento caminho para a paridadeSantos, M. H.; Amâncio, L.Parte de LivroAcesso Aberto
2023Gênero e ensino secundário: Experiências e estratégias dos professoresSantos, M. H.; Marques, A. M.; Delgado, C.ArtigoAcesso Aberto
2022Gênero e pré-escola: Experiências e estratégias de homens educadores de infânciaSantos, M. H.; Cruz, E. F.; Marques, A. M.ArtigoAcesso Aberto
2018Handbook on Gender and Organizational Change, de Sara Falcão Casaca e Johanne Lortie, Turin, Italy: International Training Centre of the International Labour Organization, 2017, 117 pp.Santos, M. H.RecensãoAcesso Aberto
2023Implementing gender quotas in Portugal: A success story?Espírito-Santo, A.; Teixeira, A.; Santos, M. H.Parte de LivroAcesso Aberto
2010A (in)justiça relativa da acção positiva - A influência do género na controvérsia sobre as quotas baseadas no sexoSantos, M. H.; Amâncio, L.ArtigoAcesso Aberto
2018Ingresso na ciência e percurso nos estudos de género com Lígia Amâncio: Uma homenagem pessoalSantos, M. H.Parte de LivroAcesso Aberto
2022A lei da paridade numa perspetiva de género: testemunhos de deputadas dos grandes partidos políticosAzevedo, J.; Santos, M. H.; Amâncio, L.Parte de LivroAcesso Aberto