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http://hdl.handle.net/10071/28229
Autoria: | Rodrigues, T. Pires, R. Dias, J. M. S. |
Editor: | Lee, N. |
Data: | 1-Jan-2005 |
Título próprio: | D4MD - Deformation system for a vehicle simulation game |
Título e volume do livro: | ACE '05: Proceedings of the 2005 ACM SIGCHI International Conference on Advances in computer entertainment technology |
Paginação: | 330 - 333 |
Título do evento: | 2005 ACM SIGCHI International Conference on Advances in Computer Entertainment Technology, ACE '05 |
Referência bibliográfica: | Rodrigues, T., Pires, R., & Dias, J. M. S. (2005). D4MD - Deformation system for a vehicle simulation game. In N. Lee (Ed.), ACE '05: Proceedings of the 2005 ACM SIGCHI International Conference on Advances in computer entertainment technology (pp. 330-333). Association for Computing Machinery. https://doi.org/10.1145/1178477.1178539 |
ISBN: | 978-1-59593-110-8 |
DOI (Digital Object Identifier): | 10.1145/1178477.1178539 |
Palavras-chave: | Deformable objects Dynamics Physically-based simulation Collision detection and response FFD geometric deformation Game development |
Resumo: | This paper presents a hybrid geometrical-physical, plastic deformation technique applicable for solids, in the context of a car simulation game. This technique doesn't aim to be mechanically correct but to produce visual appealing and realistic-looking results. |
Arbitragem científica: | yes |
Acesso: | Acesso Aberto |
Aparece nas coleções: | ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Tamanho | Formato | |
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