Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10071/251| Autoria: | Dehanov, Juana Dias, José Miguel Salles Bastos, Rafael Cabral, Carolina |
| Data: | 2005 |
| Título próprio: | Developing games with Magic Playground: a gesture-based game engine |
| Palavras-chave: | Game engine Gesture based human-computer interaction Usability evaluation |
| Resumo: | This paper presents Magic Playground, a game engine that enables the development of entertainment applications with realtime gesture-based Human-Computer Interaction (HCI). We describe the main architectural elements of our system and provide a guideline on how to program the engine in order to create games. Finally, we present usability evaluation results of a game, which emulates the known Tetris game1. |
| Acesso: | Acesso Aberto |
| Aparece nas coleções: | ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais |
Ficheiros deste registo:
| Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
|---|---|---|---|---|
| ace134_Dias_Magic.pdf | 72,65 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.












