Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/23529
Author(s): | Fernandes, D. |
Date: | 2021 |
Title: | Formação contínua de professores em tempos pandémicos: o caso do Projeto MAIA |
Volume: | 27 |
ISSN: | 1516-4896 |
DOI (Digital Object Identifier): | 10.26512/lc27202139025 |
Keywords: | Avaliação Formação contínua de professores Práticas de avaliação Inovação educacional Covid-19 |
Abstract: | O Projeto de Monitorização, Acompanhamento e Investigação em Avaliação Pedagógica (Projeto MAIA) é um projeto de formação contínua de professores que se iniciou em setembro de 2019, para melhorar práticas de avaliação e ensino e as aprendizagens dos alunos. Após cerca de cinco meses, em plena pandemia, foi possível dar continuidade ao projeto. Apesar da pandemia e das dificuldades que criou, os resultados evidenciaram que as dimensões do projeto, o enquadramento teórico e conceitual e os processos e dinâmicas de formação utilizados parecem ter sido determinantes para alcançar os seus propósitos e o seu reconhecido e comprovado sucesso. The Monitoring, Following-up, and Research in Pedagogical Assessment Project (MAIA Project) is an inservice teacher education project that began in September 2019, aiming at improving assessment and teaching practices as well as student learning. After about five months, in the middle of the pandemic, it was possible to continue the project. Despite the pandemic and the difficulties it created, results have shown that the project dimensions, the theoretical and conceptual framework and the training processes and dynamics used seem to have been decisive to achieve its purposes and its recognized and proven success. |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CIES-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
article_84044.pdf | Versão Editora | 399,83 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.