Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/16323
Autoria: Ferreira, F.
Costa, C. J.
Aparicio, M.
Aparicio, S.
Data: 2017
Título próprio: Aprendizagem na programação: um modelo de continuidade de aprendizagem de programação
ISSN: 2166-0727
ISBN: 978-9-8998-4347-9
DOI (Digital Object Identifier): 10.23919/CISTI.2017.7975815
Palavras-chave: Educação
Ensino da programação
Modelo teórico
Intenção
Utilidade
Satisfação
Resumo: There is currently a great difficulty in learning programming. In this context this research work presents a literature review on the programming difficulties, programming paradigms. Here it also presented the state of the art in computer science education in Portuguese universities. Based on this literature review it is proposed here a theoretical model. This theoretical model was proposed and validated empirically with university students of computer science. This model explains the determinants of satisfaction level of students. It also explains the usefulness level perceived by students. The proposed and validated model presents the drivers of students' continuance intention in programming learning.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
CISTI2017_paper295_ContinuanceProgrammingLearningModel.docx.pdfPós-print349,17 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.