Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10071/16323
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ferreira, F. | - |
dc.contributor.author | Costa, C. J. | - |
dc.contributor.author | Aparicio, M. | - |
dc.contributor.author | Aparicio, S. | - |
dc.date.accessioned | 2018-07-11T16:15:08Z | - |
dc.date.available | 2018-07-11T16:15:08Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier | 10.23919/CISTI.2017.7975815 | en_US |
dc.identifier.isbn | 978-9-8998-4347-9 | - |
dc.identifier.issn | 2166-0727 | - |
dc.identifier.uri | https://ciencia.iscte-iul.pt/id/ci-pub-38008 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10071/16323 | - |
dc.description.abstract | There is currently a great difficulty in learning programming. In this context this research work presents a literature review on the programming difficulties, programming paradigms. Here it also presented the state of the art in computer science education in Portuguese universities. Based on this literature review it is proposed here a theoretical model. This theoretical model was proposed and validated empirically with university students of computer science. This model explains the determinants of satisfaction level of students. It also explains the usefulness level perceived by students. The proposed and validated model presents the drivers of students' continuance intention in programming learning. | por |
dc.language.iso | por | por |
dc.publisher | IEEE | por |
dc.relation | UID/MULTI/0446/2013 | por |
dc.rights | openAccess | por |
dc.subject | Educação | por |
dc.subject | Ensino da programação | por |
dc.subject | Modelo teórico | por |
dc.subject | Intenção | por |
dc.subject | Utilidade | por |
dc.subject | Satisfação | por |
dc.title | Aprendizagem na programação: um modelo de continuidade de aprendizagem de programação | por |
dc.type | conferenceObject | por |
dc.peerreviewed | yes | por |
dc.journal | 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017 | en_US |
degois.publication.location | Lisbon | por |
degois.publication.title | 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies, CISTI 2017 | por |
dc.date.updated | 2018-07-11T16:14:28Z | - |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/acceptedVersion | - |
dc.identifier.doi | 10.23919/CISTI.2017.7975815 | - |
Aparece nas coleções: | ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
CISTI2017_paper295_ContinuanceProgrammingLearningModel.docx.pdf | Pós-print | 349,17 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.