Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10071/10045
Autoria: | Guerra, R. Rebelo, M. Monteiro, M. Gaertner, S. L. |
Data: | 2013 |
Título próprio: | Translating recategorization strategies into an antibias educational intervention |
Volume: | 43 |
Número: | 1 |
Paginação: | 14-23 |
ISSN: | 0021-9029 |
Resumo: | This experiment explored whether the benefits of a complete recategorization and a dual identity might effectively be translated into an intervention program designed to reduce prejudice among European Portuguese and African Portuguese 9- to 11-year-old children. Participants interacted for 45 minutes in weekly sessions for a month. One month after the last interaction, measures were administered to the children. Results revealed that only recategorization reduced prejudice over time relative to the control condition. Consistent with a functional perspective regarding which representation would most effectively promote their group's goals, a one-group representation was more effective for the African Portuguese minority group. |
Arbitragem científica: | Sim |
Acesso: | Acesso Embargado |
Aparece nas coleções: | CIS-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
publisher_version_Guerra_et_al_2013_Journal_of_Applied_Social_Psychology.pdf Restricted Access | 152,49 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir Request a copy |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.