Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/10045
Autoria: Guerra, R.
Rebelo, M.
Monteiro, M.
Gaertner, S. L.
Data: 2013
Título próprio: Translating recategorization strategies into an antibias educational intervention
Volume: 43
Número: 1
Paginação: 14-23
ISSN: 0021-9029
Resumo: This experiment explored whether the benefits of a complete recategorization and a dual identity might effectively be translated into an intervention program designed to reduce prejudice among European Portuguese and African Portuguese 9- to 11-year-old children. Participants interacted for 45 minutes in weekly sessions for a month. One month after the last interaction, measures were administered to the children. Results revealed that only recategorization reduced prejudice over time relative to the control condition. Consistent with a functional perspective regarding which representation would most effectively promote their group's goals, a one-group representation was more effective for the African Portuguese minority group.
Arbitragem científica: Sim
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:CIS-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
publisher_version_Guerra_et_al_2013_Journal_of_Applied_Social_Psychology.pdf
  Restricted Access
152,49 kBAdobe PDFVer/Abrir Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.