Data | Título | Autor(es) | Tipo | Acesso |
12-Dez-2018 | A autoeficácia dos educadores de infância e a relação com crianças com necessidades educativas especiais: o efeito moderador do grau de incapacidade da criança | Caneiras, Sara Cristina Pires | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2022 | Challenges associated with group composition: A qualitative study about the perceptions of teachers in Portuguese public preschools | Aguiar, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2019 | Children's right to participate in early childhood education settings: a systematic review | Correia, N.; Camilo, C.; Aguiar, C.; Amaro, F. | Artigo | Acesso Aberto |
2023 | Children’s participation in early childhood education: A theoretical overview | Correia, N.; Aguiar, C.; Amaro, F. | Artigo | Acesso Aberto |
6-Mai-2020 | Children’s right to participate in early childhood education: From rights to empirical evidence | Correia, Nadine Elisabete Fernandes Gomes | Tese de Doutoramento | Acesso Aberto |
2022 | Children’s right to participate: The Lundy model applied to early childhood education and care | Correia, N.; Aguiar, C.; Taelman, H.; Boderé, A.; Petrogiannis, K.; Penderi, E.; Karachristos, C.; Stavropoulos, E.; Wyslowska, O.; Markowska-Manista, U.; Mesquita, C.; Ribeiro, L.; Barros, S.; Araújo, S.; Pessanha, M.; Guimarães, C.; Coelho, V.; Correia, I.; Magalhães, E.; Figueiredo, V.; Almeida, F. | Artigo | Acesso Aberto |
13-Mai-2022 | Classroom composition and quality in early childhood education | Aguiar, Ana Lúcia Vidigal Paixão | Tese de Doutoramento | Acesso Aberto |
2020 | Classroom composition and quality in early childhood education: a systematic review | Aguiar, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
9-Dez-2021 | Composição do grupo em salas de educação pré-escolar: As ideias dos educadores de infância | Gonçalves, Ana Teresa Noura | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
13-Dez-2021 | Crenças e atitudes de profissionais de educação relativamente ao direito de participação das crianças em contexto de educação de infância | Luna, Rebecca Malafaia | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
Set-2013 | Desenvolvendo orientações curriculares para a educação de infância em São Tomé e Príncipe – Os desafios de um trabalho colaborativo | Portugal, Gabriela | Parte de Livro | Acesso Aberto |
2024 | Does participation benefit children’s socio-emotional development? Positive associations between children’s participation and self-concept, through children’s perceptions | Correia, N.; Carvalho, H.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
15-Dez-2022 | Early childhood education teachers, assistants, and coordinators beliefs and attitudes about children's right to participation in early childhood educational settings | Machado, Monique Dias | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2023 | Media literacy in early education: European policies and curricular differentiation | Araújo, C. L.; Aguiar, C.; Monteiro, L. | Artigo | Acesso Aberto |
8-Nov-2023 | Práticas de participação e desenvolvimento social das crianças em contexto de educação de infância: O efeito moderador da qualidade | Marujo, Carolina Soares | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
23-Nov-2020 | Relações sociais no jardim de infância: a relação educador-criança e a qualidade das amizades entre pares | Marcelino, Catarina Pires da Costa | Dissertação de Mestrado | Acesso Aberto |
2020 | Teachers’ ideas about children’s participation within Portuguese early childhood education settings | Correia, N.; Carvalho, H.; Durães, J.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |
2020 | Teachers’ practices mediate the association between teachers’ ideas and children’s perceived participation in early childhood education | Correia, N.; Carvalho, H.; Fialho, A.; Aguiar, C. | Artigo | Acesso Aberto |