Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/9886
Author(s): | Egreja, Catarina |
Date: | 2014 |
Title: | A Sociologia como disciplina em cursos de outras áreas científicas no ensino superior português |
Collection title and number: | CIES e-Working Paper WP nº 188/2014 |
ISSN: | 1647-0893 |
Keywords: | Sociologia Ensino superior Interdisciplinaridade Sociology Higher Education Interdisciplinarity |
Abstract: | Nas últimas décadas, a sociologia tem vindo a ganhar dimensão tanto ao nível do
ensino, como da investigação em Portugal, com impacte também noutras áreas
do conhecimento. Após contextualização teórica, no presente working paper é
feito o ponto de situação das licenciaturas e mestrados integrados de outras áreas
que lecionam uma disciplina de sociologia, cruzando ainda dados sobre o
subsistema de ensino das instituições, as áreas de conhecimento dos cursos e a
obrigatoriedade das disciplinas. Os resultados, obtidos mediante a análise dos
planos curriculares, são comparados com os de estudos anteriores, contribuindo
para a atualização do conhecimento neste âmbito. act In recent decades, sociology has gained much importance at the teaching and research levels in Portugal, with impact also in other areas of knowledge. After theoretical contextualization, this working paper presents the current situation of undergraduate and integrated masters from other areas where a discipline of sociology is taught, also crossing data about the educational subsystem of the institutions, the knowledge areas of the courses and the mandatory of the disciplines. The results obtained by analyzing the curricula are compared with those of previous studies, contributing to the updating of knowledge in this area |
Peerreviewed: | Sim |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CIES-WP - Working papers |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CIES-WP188_Egreja.pdf | 534,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.