Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/8600
acessibilidade
Title: Applying relationship marketing to enhance nação capoeira’s market performance
Authors: Droste, Jana Viktoria
Orientador: Correia, Eduardo Baptista
Keywords: Construção de relacionamento de longo prazo
Marketing relacional
Pequena Empresa
Indústria do desporto
Building long-term relationships
Relationship Marketing
Small Company
Sports Industry
Issue Date: 2014
Citation: DROSTE, Jana Viktoria - Applying relationship marketing to enhance nação capoeira’s market performance [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2014. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/8600>.
Abstract: O Projeto de Dissertação de Mestrado discute o marketing de relacionamento de uma pequena empresa, o clube de capoeira esloveno Nação Capoeira. O seu propósito é investigar como o marketing de relacionamento se aplica a uma pequena empresa e, subsequentemente, resolver a questão identificada do clube. O projeto começa por afirmar o objetivo do projeto. Em seguida, em forma de revisão de literatura, a revisão dos assuntos necessários para resolver a questão do clube é feita. Uma vez estabelecido como esses assuntos podem ser aplicados a Nação Capoeira, a tese progride para a análise de empresa, baseando-se na revisão de literatura. Uma análise interna e externa da empresa é feita. Além disso, os fatores de marketing de relacionamento, tais como criação de valor, satisfação do cliente, gestão de reclamações, retenção e fidelização são examinados. Baseando-se nas revisão de literatura e informações recolhidas, o projeto progride para as propostas de diferentes soluções para o problema identificado. Por fim, na conclusão, a análise é avaliada e as medidas de acompanhamento são propostas.
The Master Thesis Project discusses the relationship marketing of a small company, the Slovenian capoeira club Nação Capoeira. Its purpose is to investigate how relationship marketing applies to a small company and subsequently to solve an identified issue of the club. The project starts by stating the purpose of the project. Next, in form of a literature review, topics necessary to tackle the club’s problem are reviewed. Once it is established how these topics can be applied to Nação Capoeira, the thesis progresses to analyzing the company based on the literature review. An internal and external analysis of the company is done. Furthermore relationship marketing factors such as value creation, customer satisfaction, complaint management, retention and loyalty are examined. Based on the literature review and the collected information the project progresses to proposing different solutions for the identified problem. Lastly, in the conclusion the analysis is evaluated and follow up steps are proposed.
Description: Project submitted as partial requirement for the conferral of Masters in Marketing
Peer reviewed: Sim
URI: http://hdl.handle.net/10071/8600
Thesis identifier: 201055201
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Master Thesis Final.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.