Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/7963
acessibilidade
Title: Impacto do fénix nos processos de trabalho: aplicação
Authors: Ribeiro, Rui Jorge Amaral
Orientador: Laureano, Raul M. S.
Costa, Carlos S. da
Keywords: Sistemas de informação
Gestão de sistemas de informação
Impacto das tecnologias de informação no trabalho
ISCTE-Instituto Universitário de Lisboa
Information systems
Information system management
Impact of information technology at work
Issue Date: 2012
Citation: RIBEIRO, Rui Jorge Amaral- Impacto do fénix nos processos de trabalho: aplicação [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/7963>.
Abstract: A avaliação dos Sistemas de Informação (SI) é um tema que tem sido muito estudado nos últimos anos. Esta dissertação consiste num estudo caso, e pretende avaliar o impacto do Sistema de Informação do Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), em concreto da plataforma Fénix, sobre o trabalho dos docentes, no decorrer das suas actividades diárias. Foi investigado o impacto do Fénix nas dimensões: produtividade, inovação, controlo da gestão, tomada de decisão, segurança da informação, qualidade da informação, satisfação do cliente (estudante) e, por último, satisfação do utilizador (docente) com o Fénix nas dimensões conteúdo, precisão, formato, oportunidade e facilidade de utilização. Para o efeito, foi aplicado um questionário aos docentes que trabalham diariamente com o recurso ao Fénix, no qual foram obtidas 108 respostas. Os resultados indicam que as dimensões que apresentam maior impacto nos processos de trabalho ao nível individual são o controlo da gestão, a segurança da informação e a satisfação do cliente (estudante). Igualmente se verifica que à medida que aumenta o grau de satisfação com os recursos informáticos disponibilizados pela instituição, aumenta o impacto nas diferentes dimensões. O estudo permitiu ainda concluir, que as subdimensões da satisfação do utilizador, usabilidade, conteúdo, precisão e oportunidade, contribuem para a satisfação global do docente com o Fénix.
The evaluation of Information Systems is a topic that has been extensively studied in recent years. This master thesis consists of a case study, and aims to assess the impact of the Information System of Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), in concrete Fénix platform, on the work of teachers, in the course of their daily activities. It was investigated the impact of Fénix in dimensions: productivity, innovation, management control, decision making, information security, information quality, client satisfaction (student), and lastly the satisfaction of user (teacher) with the Fénix in dimensions content, accuracy, format, timeliness and ease of use. For this purpose, a questionnaire was administered to teachers who work daily with the use of the Fénix, in which 108 responses were obtained. The results indicate that the dimensions that have greater impact on work processes at the individual level are management control, information security and customer satisfaction (student). It also appears that as you increase the level of satisfaction with the computing resources provided by the institution, increases the impact on different dimensions. The study allowed us to conclude that the subdimensions of user satisfaction, usability, content, accuracy and timeliness, contribute to the overall satisfaction of teachers with Fénix.
Description: Mestrado em Gestão de Sistemas de Informação
URI: http://hdl.handle.net/10071/7963
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
2012_ISCTE_DCTI_RUI RIBEIRO.pdf2.2 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.