Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/7337
Autoria: Campos, I. S.
Almeida, L. S.
Ferreira, A. I.
Martinez, L. F.
Ramalho, G.
Data: 2013
Título próprio: Cognitive processes and math performance: a study with children at third grade of basic education
Volume: 28
Número: 2
Paginação: 421 - 436
ISSN: 0256-2928
DOI (Digital Object Identifier): 10.1007/s10212-012-0121-x
Palavras-chave: Mathematics performance
Working memory
Selective attention
g factor
Basic education
Resumo: The present study aims to examine the relationship between cognitive factors and mathematical achievement in primary education. Participants were 103 Portuguese third grade students, aged 8 and 9. All participants completed a battery for working memory (WMTB-C), a test of general intelligence (Raven's Progressive Color Matrices), a selective attention test (d2), and mathematical exercises (arithmetic story problems and measurement skills). Data suggested significant correlations between math performance, executive, visuospatial sketchpad and g factor. Our findings suggest the importance of the cognitive factors in two mathematical domains considered. In consonance with the research in this area, we conclude that working memory (WM) assumes an important role in different math curricular achievements.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica
DRHCO-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
ejpe 3 corrections.pdfPós-print465,11 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.