Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6937
Author(s): | Veronesi, Tommaso Matteo Ferreira Barbosa |
Advisor: | Teixeira, Nuno |
Date: | 2013 |
Title: | WHERE2GO |
Reference: | Veronesi, T. M. F. B.(2013). WHERE2GO [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6937 |
Keywords: | Smartphones Gps Georeferênciação Plano de marketing Plano de negócios |
Abstract: | Na última década a internet tornou-se um meio de comunicação e de obtenção de informação essencial em todo o mundo desenvolvido. Este facto, não passa despercebido pelas marcas, razão pela qual é cada vez mais importante que estas procurem delinear e adaptar as suas estratégias aos novos meios de comunicação digital.
Este plano de negócio, procura responder a esta necessidade ao propor a criação de uma aplicação para sistemas móveis smartphones destinado a ajudar as marcas a destacarem-se neste meio, utilizando a tecnologia à sua disposição para melhor se aproximar do seu público alvo.
Com base nesta prespectiva, criou-se um projecto de investimento para a criação de uma aplicação que fosse simples para o seu utilizador estar próximo das suas marcas de forma móvel, e para as empresas uma forma de identificar e apoiar as suas estratégias de marketing consoante os hábitos de consumo dos seus consumidores. In the last decade the internet has become a medium of communication and obtaining essential information throughout the developed world. This fact does not go unnoticed by the brands, which is why it is increasingly important that they seek to devise and adapt their strategies to the new digital media. This business plan seeks to address this need by suggesting the creation of a mobile application for smartphones systems designed to help brands excel in this medium, using the technology at their disposal to best approach the target audience. Based on this perspective, this paper is an investment project plan to create a mobile application that is simple for users to use, and a way to brands be connected with their audience, and support their marketing strategies according to consumer habits and purchasing behavior. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_tommaso_ferreira_veronesi.pdf | 4,79 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.