Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/6818
Author(s): Costa, Fábio Luís de Carvalho Barreira
Advisor: Fernandes, Carlos
Date: 28-Mar-2014
Title: Business plan of Naturil
Reference: Costa, F. L. C. B.(2013). Business plan of Naturil [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/6818
Keywords: Business plan
Rural tourism
Sustainable tourism
Experience
Plano de negócios
Turismo em espaço rural
Turismo sustentável
Experiência
Abstract: Tourism is seen as one of the leading sectors in Portugal: not only because of the diversity of offers, but also because of the specific characteristics of each regions. Variations in demand are currently affecting small and medium tourist units, some of those with many years of activity. If the units want to be able to continue operate in the market, in some cases, it is necessary to implement new marketing strategies or even to change their positioning. The Naturil emerged as a way to understand how can the Hotel Beira Dão, in Viseu, which is experiencing a decrease in demand, can develop new strategies and plans to build up the market share and attract new consumers, specifically in rural tourism. During this research, I wanted to give special attention to the potential market and to the description of the offer in order to evaluate the economic and financial viability of the project and to take a strategic decision.
O turismo é visto como um dos principais sectores de actividade em Portugal: não só pela diversidade de ofertas que possui, mas também pelas características subjacentes a cada uma das regiões. As variações de procura afectam as pequenas e médias unidades turísticas por vezes já com muitos anos de actividade. Para que seja possível que estas unidades continuem a operar no mercado, em alguns casos, é necessário a implementação de novas estratégias de marketing ou até mesmo mudanças de posicionamento. A Naturil surgiu então como uma forma de perceber como pode o Hotel Beira Dão, em Viseu, que está a passar por um decréscimo na procura, conseguir desenvolver novas estratégias e planos para relançar a sua quota de mercado e atrair novos consumidores, especialmente no turismo rural. Darei especial atenção ao mercado potencial e à descrição da oferta, avaliando por fim a viabilidade económica e financeira do projecto com a finalidade de tomar uma decisão estratégica.
Degree: Mestrado em Marketing
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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