Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6818
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFernandes, Carlos-
dc.contributor.authorCosta, Fábio Luís de Carvalho Barreira-
dc.date.accessioned2014-03-28T14:35:09Z-
dc.date.available2014-03-28T14:35:09Z-
dc.date.issued2014-03-28-
dc.date.submitted2013-04por
dc.identifier.citationCOSTA, Fábio Luís de Carvalho Barreira - Business plan of Naturil [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2013. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6818>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/6818-
dc.descriptionProjectpor
dc.description.abstractTourism is seen as one of the leading sectors in Portugal: not only because of the diversity of offers, but also because of the specific characteristics of each regions. Variations in demand are currently affecting small and medium tourist units, some of those with many years of activity. If the units want to be able to continue operate in the market, in some cases, it is necessary to implement new marketing strategies or even to change their positioning. The Naturil emerged as a way to understand how can the Hotel Beira Dão, in Viseu, which is experiencing a decrease in demand, can develop new strategies and plans to build up the market share and attract new consumers, specifically in rural tourism. During this research, I wanted to give special attention to the potential market and to the description of the offer in order to evaluate the economic and financial viability of the project and to take a strategic decision.por
dc.description.abstractO turismo é visto como um dos principais sectores de actividade em Portugal: não só pela diversidade de ofertas que possui, mas também pelas características subjacentes a cada uma das regiões. As variações de procura afectam as pequenas e médias unidades turísticas por vezes já com muitos anos de actividade. Para que seja possível que estas unidades continuem a operar no mercado, em alguns casos, é necessário a implementação de novas estratégias de marketing ou até mesmo mudanças de posicionamento. A Naturil surgiu então como uma forma de perceber como pode o Hotel Beira Dão, em Viseu, que está a passar por um decréscimo na procura, conseguir desenvolver novas estratégias e planos para relançar a sua quota de mercado e atrair novos consumidores, especialmente no turismo rural. Darei especial atenção ao mercado potencial e à descrição da oferta, avaliando por fim a viabilidade económica e financeira do projecto com a finalidade de tomar uma decisão estratégica.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectBusiness planpor
dc.subjectRural tourismpor
dc.subjectSustainable tourismpor
dc.subjectExperiencepor
dc.subjectPlano de negóciospor
dc.subjectTurismo em espaço ruralpor
dc.subjectTurismo sustentávelpor
dc.subjectExperiênciapor
dc.titleBusiness plan of Naturilpor
dc.typemasterThesispt-PT
thesis.degree.nameMestrado em Marketing-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Tese Fábio Costa MSc in Marketing 2013.pdf2.89 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.