Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6054
Author(s): | Frazão, Inês Paulo |
Advisor: | Gomes, João Faria |
Date: | 2012 |
Title: | Fravizel communication plan |
Reference: | FRAZÃO, Inês Paulo - Fravizel communication plan [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/6054>. |
Keywords: | Fravizel Indústria metalomecânica Plano de comunicação Communication plan Metalworking industry |
Abstract: | O objetivo deste projeto é o desenvolvimento de um plano de comunicação para a empresa Fravizel, SA, fabricante de equipamentos para a indústria metalomecânica.
Para desenvolver este estudo foi necessário estudar conceitos como Marcas, Branding Business to Business e Comunicação e também analisar estudos sobre o setor metalúrgico e metalomecânico, os principais concorrentes, a empresa bem como a forma como se comunicou até agora.
As actividades de recolha de informação primária foram essencialmente qualitativas, recorrendo a entrevistas específicas para cada tipo de cliente e reuniões na empresa. Foi ainda realizada uma investigação secundária, com recurso a revistas da especialidade e associações.
Para criar uma estratégia de comunicação eficiente é necessário ter em conta que trata de uma empresa PME que comunica essencialmente em ambiente B2B. The goal of this project is to develop a communication plan for the company Fravizel, SA, a manufacturer of equipments for the metalworking industry. To develop this study was necessary to study concepts such as Brands, Branding and Business to Business Communication and also review studies on the metalworking sector, major competitors, the company and the way they communicated so far. The activities of collecting primary information were essentially qualitative, using interviews specific to each type of client and company meetings. It was also performed a secondary research, using sector magazine and associations. To create an effective communication strategy is necessary to take into account that this is a SME company that communicates primarily in B2B environment. |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
FRAVIZEL COMMUNICATION PLAN-Inês Frazão-ISCTE IUL-2012-MSc. Marketing Company Project.pdf Restricted Access | 2,79 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.