Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/6030
acessibilidade
Title: A Escola Técnica e a Dinamização do Meio
Other Titles: Technical schools and their environment
Authors: Pinto, Ana Paula dos Santos
Keywords: Escolas técnicas
Ensino técnico
Comunidades
Planos de atividades
Parcerias
Meio envolvente
Technical schools
Technical education
Communities
Action plan
Partnerships
Environment
Issue Date: Sep-2013
Publisher: Instituto Universitário de Lisboa (ISCTE-IUL), Centro de Estudos Africanos e Escola Superior de Educação e Ciências Sociais – Instituto Politécnico de Leiria
Abstract: A noção das barreiras a transpor para uma revitalização do ensino técnico passa também pela consciencialização de toda a sociedade, para que os empresários apostem ativamente na oferta de estágios a formandos, para que as famílias valorizem esta formação, para que participem mais ativamente e de forma positiva no processo educativo, transportando para cada escola um pouco dos benefícios da sua própria cultura, ajudando a fazer de cada escola um exemplo de sociedade humana, humanizada e humanista. A responsabilidade da educação não pertence apenas à escola e à sua comunidade escolar, pertence também ao país e às suas comunidades. Um dos grandes desafios que se colocam às escolas consiste em promover a coesão entre a instituição educativa e o meio envolvente onde esta se encontra inserida.
The barriers to be overcome in revitalising technical education also involve raising the awareness of society as a whole, so that businessmen are willing to offer internships to students. It will also encourage families to value this training and participate more actively and positively in the education process, taking a little of their own culture to each school and helping to make every school an example of a human, humanized and humanist society. The responsibility for education does not lie only with the school and its community; it also belongs to the country and to its communities. One of the great challenges that schools face is promoting cohesion between education institutions and their environment.
URI: http://hdl.handle.net/10071/6030
ISBN: 978-989-97836-5-2
Appears in Collections:CEI-CLN – Autoria de capítulos de livros nacionais

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Pinto_COOPEDU.pdf154.45 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.