Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/6030
Author(s): | Pinto, Ana Paula dos Santos |
Date: | Sep-2013 |
Title: | A Escola Técnica e a Dinamização do Meio |
ISBN: | 978-989-97836-5-2 |
Keywords: | Escolas técnicas Ensino técnico Comunidades Planos de atividades Parcerias Meio envolvente Technical schools Technical education Communities Action plan Partnerships Environment |
Abstract: | A noção das barreiras a transpor para uma revitalização do ensino técnico
passa também pela consciencialização de toda a sociedade, para
que os empresários apostem ativamente na oferta de estágios a formandos,
para que as famílias valorizem esta formação, para que participem
mais ativamente e de forma positiva no processo educativo, transportando
para cada escola um pouco dos benefícios da sua própria cultura,
ajudando a fazer de cada escola um exemplo de sociedade humana, humanizada
e humanista. A responsabilidade da educação não pertence
apenas à escola e à sua comunidade escolar, pertence também ao país
e às suas comunidades. Um dos grandes desafios que se colocam às
escolas consiste em promover a coesão entre a instituição educativa e o
meio envolvente onde esta se encontra inserida. The barriers to be overcome in revitalising technical education also involve raising the awareness of society as a whole, so that businessmen are willing to offer internships to students. It will also encourage families to value this training and participate more actively and positively in the education process, taking a little of their own culture to each school and helping to make every school an example of a human, humanized and humanist society. The responsibility for education does not lie only with the school and its community; it also belongs to the country and to its communities. One of the great challenges that schools face is promoting cohesion between education institutions and their environment. |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CEI-CLN – Capítulos de livros nacionais |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pinto_COOPEDU.pdf | 154,45 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.