Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/5466
Author(s): Machado, Cátia Janete Carvalho
Advisor: Lages, Carmen
Date: 2012
Title: How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA
Reference: MACHADO, Cátia Janete Carvalho - How to stand out in the market: communication plan for a non-profit organization, APCA [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2012. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/5466>.
Keywords: Non-profit organization
Communication
Sponsorships
Online
Social media
Organizações não lucrativas
Comunicação
Patrocínios
Media social
Abstract: With the Portuguese current economic crisis, more than ever, non-profit organizations are facing problems raising enough donations to stay active. APCA is a non-profit organization of animal’s protection that at the moment is facing this kind of challenge, needing to communicate with its target, to get the acknowledgement of their activities, not just as a non-profit organization but as a group of people that have a passion for animals and want to find families that will respect and love them. The communication plan for a non-profit organization should pay attention to budget limitations, as well as the efficient reach of the desired target, being essential let the customers know what kind of values and benefits they will gain by helping APCA. Online tools, social media as well sponsorships/partnerships are the well positioned tools for a non-profit organization communication plan.
Com a atual crise económica em Portugal, mais do que nunca as organizações não lucrativas estão a enfrentar problemas em conseguir angariar donativos suficientes para se conseguirem manter estáveis no mercado. APCA é uma organização não lucrativa de proteção aos cães abandonados que está a enfrentar atualmente estes problemas precisando de comunicar com o seu público-alvo de modo a motivá-los e incentivá-los a ajudarem a APCA bem como para se apresentar e dar a conhecer a organização, não apenas como uma organização não lucrativa, mas sim como um conjunto de pessoas que são apaixonadas pelos animais e querem que estes encontrem uma família que os respeite e os ame. Sendo uma organização não lucrativa, o planeamento da comunicação deve ter em atenção as limitações de orçamento e a necessidade de eficácia e alcance ao público-alvo desejado, sendo essencial transmitir para a audiência-alvo, que benefícios e valores, APCA lhes podem oferecer. As ferramentas chave para o plano de comunicação neste tipo de organização, são: as ferramentas online, redes sociais bem como uma forte aposta em mecenatos/patrocínios das empresas lucrativas.
Degree: Mestrado em Marketing
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado



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