Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/3820
Author(s): Santos, Pedro Roque dos
Advisor: Eccles, Gavin
Date: 2010
Title: The impact of social media on today’s business reality: Challenges and opportunities of social media for companies
Reference: Santos, P. R. dos. (2010). The impact of social media on today’s business reality: Challenges and opportunities of social media for companies [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/3820
Keywords: Media sociais -- Social media
Web
Marketing
Management
Abstract: The recent growth in social media and social networking activity is presenting new challenges and opportunities for companies. In order to yield the maximum benefit and cover insufficiencies of traditional marketing tools, the company must learn how to be part of the conversation and avoid using Social Media platforms just as another outgoing channel. It is critical to monitor, understand and if possible influence in real-time what the current and prospective customers are saying online. How do they perceive the company? What is their feedback for the company's marketing campaigns? Social Media is a powerful source of information that can answer these and other very important marketing questions faster and arguably more reliably than any other available source. This study seeks to demonstrate that Social Media can bring benefits to companies and reach a set of guidelines to enhance those benefits.
O recente crescimento dos media sociais e da actividade nas redes sociais está a apresentar novos desafios e oportunidades para as empresas. De forma a colher o máximo proveito e cobrir insuficiências das ferramentas de marketing tradicionais, a empresa deve aprender como ser parte do diálogo e evitar usar as plataformas de media social apenas como outro canal de comunicação unilateral. É fundamental monitorizar, compreender e se possivel influenciar em tempo real o que os clientes e potenciais clientes estão a dizer online. Qual é a sua percepção da empresa? Qual a sua reacção às campanhas de marketing da empresa? Os media sociais são uma poderosa fonte de informação que pode responder a estas e outras importantes questões relaccionadas com o marketing, de uma forma mais rápida e fiável do que qualquer outra fonte disponível. Este estudo procura demonstrar que os media sociais podem trazer benefícios para as empresas e chegar a um conjunto de linhas orientadoras para potenciar esses benefícios.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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