Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/3820
acessibilidade
Title: The impact of social media on today's business reality
Authors: Santos, Pedro Roque dos
Orientador: Eccles, Gavin
Keywords: Social media
Web
Marketing
Management
Media social
Gestão
Issue Date: 2010
Citation: SANTOS, Pedro Roque dos - The impact of social media on today's business reality [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2010. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/3820>.
Abstract: The recent growth in social media and social networking activity is presenting new challenges and opportunities for companies. In order to yield the maximum benefit and cover insufficiencies of traditional marketing tools, the company must learn how to be part of the conversation and avoid using Social Media platforms just as another outgoing channel. It is critical to monitor, understand and if possible influence in real-time what the current and prospective customers are saying online. How do they perceive the company? What is their feedback for the company's marketing campaigns? Social Media is a powerful source of information that can answer these and other very important marketing questions faster and arguably more reliably than any other available source. This study seeks to demonstrate that Social Media can bring benefits to companies and reach a set of guidelines to enhance those benefits.
O recente crescimento dos media sociais e da actividade nas redes sociais está a apresentar novos desafios e oportunidades para as empresas. De forma a colher o máximo proveito e cobrir insuficiências das ferramentas de marketing tradicionais, a empresa deve aprender como ser parte do diálogo e evitar usar as plataformas de media social apenas como outro canal de comunicação unilateral. É fundamental monitorizar, compreender e se possivel influenciar em tempo real o que os clientes e potenciais clientes estão a dizer online. Qual é a sua percepção da empresa? Qual a sua reacção às campanhas de marketing da empresa? Os media sociais são uma poderosa fonte de informação que pode responder a estas e outras importantes questões relaccionadas com o marketing, de uma forma mais rápida e fiável do que qualquer outra fonte disponível. Este estudo procura demonstrar que os media sociais podem trazer benefícios para as empresas e chegar a um conjunto de linhas orientadoras para potenciar esses benefícios.
Description: Projecto, Mestrado em Gestão de Empresas/ M1, M31
URI: http://hdl.handle.net/10071/3820
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Thesis - Pedro Roque dos Santos.pdf585.55 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.