Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/34958
Author(s): | Wu Han |
Advisor: | Silva, Rui Vinhas da |
Date: | 8-May-2025 |
Title: | Commercial development plan of Alpha Company |
Reference: | Wu Han (2025). Commercial development plan of Alpha Company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34958 |
Keywords: | Commercial plan Laboratory analytical instruments Sales Plano comercial Instrumentos analíticos de laboratório Vendas |
Abstract: | Alpha Corporation is the agent of the American instrument brand in China, focusing on laboratory analytical instruments, especially those used to analyze particle size in liquids.
With the core values of "integrity, trust and knowledge creation", the company is committed to the exploration and application of micro-nano particle technology, and its products have been involved in pharmaceutical, semiconductor, biological and other industries. But as an agent for American brands in China, Alpha still has a lot of room to improve its brand awareness and customer retention in the Chinese market. This thesis aims to help Alpha Company enhance brand influence, expand customer acquisition and maximize customer retention by developing a commercial development plan.
Firstly, the external market environment is analyzed, including industry trends, competitive landscape and customer needs. Subsequently, an internal situation analysis is carried out to assess the strengths and weaknesses of Alpha, and the thesis further clarifies the company's positioning and development potential in the market based on the SWOT analysis.
Finally, according to the current situation of Alpha company, this thesis puts forward a series of business development strategies. Finally, the phased implementation plan is formulated, the short -, medium - and long-term goals are defined, and the corresponding performance evaluation indicators are put forward. A Alpha Corporation é a agente da marca americana de instrumentos na China, com foco em instrumentos analíticos de laboratório, especialmente aqueles usados para analisar o tamanho das partículas em líquidos. Com os valores fundamentais de "integridade, confiança e criação de conhecimento", a empresa está comprometida com a exploração e aplicação da tecnologia de micropartículas nano, e seus produtos estão envolvidos nas indústrias farmacêutica, de semicondutores, biológica e outras. Mas, como agente de marcas americanas na China, a Alpha ainda tem muito espaço para melhorar o reconhecimento de sua marca e a retenção de clientes no mercado chinês. Este artigo tem como objetivo ajudar a Alpha Company a aumentar a influência da marca, expandir a aquisição de clientes e maximizar a retenção de clientes, desenvolvendo um plano de desenvolvimento comercial. Em primeiro lugar, é analisado o ambiente do mercado externo, incluindo tendências do setor, cenário competitivo e necessidades dos clientes. Posteriormente, é realizada uma análise da situação interna para avaliar os pontos fortes e fracos do Alpha, e o artigo esclarece ainda mais o posicionamento e o potencial de desenvolvimento da empresa no mercado com base na análise SWOT. Finalmente, de acordo com a situação atual da empresa Alpha, este artigo apresenta um conjunto de estratégias comerciais. Por fim, é formulado o plano de implementação faseado, definidos os objetivos de curto, médio e longo prazo e apresentados os correspondentes indicadores de avaliação de desempenho. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_wu_han.pdf Restricted Access | 882,75 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
This item is licensed under a Creative Commons License