Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/34950
Author(s): Cheng Huanhuan
Advisor: Martins, Luís Carlos da Silva
Silva, Rui Vinhas da
Date: 29-Apr-2025
Title: International business development plan for Shanghai S machine trading company
Reference: Cheng Huanhuan (2025). International business development plan for Shanghai S machine trading company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34950
Keywords: International strategic management
Machine
Expansion plan
Multiple decision criteria analysis
Brazil market
Gestão estratégica internacional
Máquina
Plano de Expansão
Análise de múltiplos critérios de decisão
Mercado Brasil
Abstract: This International Business Development Plan is designed to give Shanghai S Machine Trading Company multiple viable options to further expand into the international market. Shanghai S Machine Trading Company is a machinery and packaging products trading company, with good product quality and excellent service has entered Portugal, Spain, Chile and other markets. In order to achieve the proposed goals, a multi criteria decision analysis was initially conducted, which comprehensively analyzed the basic information and sales preferences provided by interviews of the company's CEO, suppliers, and management team. Based on the characteristics of the company's products, a series of standards were developed and the target market was determined: Brazil. Then, the Brazilian market and the machinery sales environment in the Brazilian market are analyzed in detail. Through multi-dimensional analysis, we have learned how Shanghai S Machine Trading Company promotes products in this environment. After completing all the analysis, a business development schedule was developed. Finally, the financial analysis after the implementation of the project shows that the company is profitable in the Brazilian market, which has the potential to become one of the company's key markets.
Este plano internacional de desenvolvimento empresarial foi concebido para dar à Shanghai S Machine Trading Company múltiplas opções viáveis para se expandir ainda mais no mercado internacional. A Shanghai S Machine Trading Company é uma empresa comercial de máquinas e produtos de embalagem, com boa qualidade de produto e excelente serviço que entrou em Portugal, Espanha, Chile e outros mercados. Para atingir os objetivos propostos, inicialmente foi realizada uma análise de decisão multicritério, desenvolvida uma série de critérios com base nas características do produto e preferências de vendas da empresa e identificado o mercado alvo: o Brasil. Em seguida, o mercado brasileiro e o ambiente de vendas de máquinas no mercado brasileiro são analisados detalhadamente. Através da análise multidimensional, aprendemos como a Shanghai S Machine Trading Company promove produtos neste ambiente. Após concluir todas as análises, foi desenvolvido cronograma de desenvolvimento de negócios. Por fim, a análise financeira após a implementação do projeto mostra que a empresa é lucrativa no mercado brasileiro, que tem potencial para se tornar um dos principais mercados da empresa.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_cheng_huanhuan.pdf
  Restricted Access
1,56 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons