Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/34681
Autoria: Branca, G.
Nascimento, J.
Loureiro, S. M. C.
Editor: Roland T. Rust
Data: 2024
Título próprio: Sustainability cues in fashion: Practitioners’ and consumers’ perspectives
Título e volume do livro: Global Fashion Management Conference Proceeding
Paginação: 457 - 461
Título do evento: Marketing and Management in the Age of the Digital Fashion Transformation
Referência bibliográfica: Branca, G., Nascimento, J., & Loureiro, S. M. C. (2024). Sustainability cues in fashion: Practitioners’ and consumers’ perspectives. In R. T. Rust (Ed.), Global Fashion Management Conference Proceeding (pp. 457-461). GAMMA. https://doi.org/10.15444/GFMC2024.05.07.01
ISSN: 2288-825X
DOI (Digital Object Identifier): 10.15444/GFMC2024.05.07.01
Palavras-chave: Fashion
Sustentabilidade -- Sustainability
Consumidor -- Consumer
Practitioners
Métodos qualitativos -- Qualitative methods
Resumo: This research examines the alignment between fashion practitioners’ and consumers’ perceptions of sustainability cues in the fashion industry by employing qualitative techniques. The findings reveal some divergences between their perspectives, underscoring the industry’s challenge in effectively communicating and integrating sustainability into the fashion narrative, to better align with consumer expectations.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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