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http://hdl.handle.net/10071/34658
Author(s): | Lingxuan Gao |
Advisor: | Portela, Sofia Lopes |
Date: | 8-May-2025 |
Title: | Compensation system of sales team of Shanghai TJ company |
Reference: | Lingxuan Gao (2025). Compensation system of sales team of Shanghai TJ company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34658 |
Keywords: | Sistema de compensação -- Compensation system Equipa de trabalho Venda -- Sale Team |
Abstract: | With the continuous growth of TJ's, the human resource Management has gradually
become prominent, and the improvement of the compensation system has become the
core of the strategy. As the core driving force of an enterprise's revenue, the efficiency
of the sales team directly determines the market competitiveness of the enterprise.
Based on the theoretical framework of total compensation, this study finds that a
scientific compensation system is not only a combination of traditional salaries, but
also needs to integrate non-economic incentive elements such as training and
development and promotion channels. Based on the empirical investigation of 60 peer
companies in Shanghai, combined with the product characteristics and strategic goals
of the enterprises, a three-dimensional incentive model including broadband salary,
ladder commission, flexible benefits and career development was designed. The
system has achieved remarkable results in improving the retention rate of sales
personnel and stimulating their potential, providing a replicable solution for start-up
human resources enterprises. À medida que a TJ continua a crescer, a gestão de recursos humanos vem ganhando destaque, onde a melhoria do sistema de remuneração passa a ser um ponto estratégico. A equipa de vendas é a força motriz da empresa e a sua eficácia determina diretamente a competitividade da empresa no mercado. Com base literatura sobre sistemas de remunerações, constatou-se que o sistema de remunerações não é apenas uma combinação de salários, mas também precisa integrar elementos de incentivo não monetários, como desenvolvimento de formação e acesso à promoção. A partir da revisão de literatura e de uma pesquisa empírica em 60 empresas semelhantes à TJ em Shangai, foi elaborado um modelo de incentivo tridimensional que inclui remuneração alargada, comissão escalonada, benefícios flexíveis e desenvolvimento de carreira, combinando as características do produto e os objetivos estratégicos das empresas. O sistema é muito eficaz para aumentar a retenção da força de vendas e estimular o seu potencial. Ele fornece uma solução replicável para as startups de RH. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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