Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/34035
Autoria: Formato, G.
Cordeiro, G. Í.
Data: 2025
Título próprio: Heritage language as identity: Perspectives from the Azorean-American diaspora in New England
Título da revista: Análise Social
Volume: 60
Número: 255
Referência bibliográfica: Formato, G. ., & Cordeiro, G. Í. (2025). Heritage language as identity: Perspectives from the Azorean-American diaspora in New England. Análise Social, 60(255), Article e2305. https://doi.org/10.31447/202305
ISSN: 0003-2573
DOI (Digital Object Identifier): 10.31447/202305
Palavras-chave: Portuguese linguistic variation
Language ideology
Sociolinguistic ethnography
Portuguese heritage language teaching
Resumo: This article calls attention to the sociolinguistic invisibility of young heritage language learners of European Portuguese in New England. Through an exploratory analysis, based on ethnographic and sociolinguistic insights, we highlight the mismatch between top-down Portuguese language instruction policies and bottom-up language experiences in the Azorean-American diaspora in Massachusetts, affecting not only the academic success of those students but also their own ethnolinguistic identity. We critically analyze how a powerful standard language ideology, which is both monolinguist and monocultural, impacts language teaching policies, and thereby question the notion of a singular Portuguese heritage language that masks its internal diversity.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CIES-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro TamanhoFormato 
article_100048.pdf195,32 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.