Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33855
Author(s): Gomes, Ana Rita Botelho Chaves Godinho
Advisor: Pereira, Renato Telo de Freitas Barbosa
Date: 9-Dec-2024
Title: Innovative business plan of “PAZ the Brand”
Reference: Gomes, A. R. B. C. G. (2024). Innovative business plan of “PAZ the Brand” [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33855
Keywords: Cerâmica -- Ceramics
Small business
Sustentabilidade -- Sustainability
Branding
Planeamento financeiro -- Financial planning
Pequena empresa -- Small enterprises
Marca -- Brand
Abstract: This work presents an innovative business plan for "PAZ the Brand”, a ceramic brand initially considered as a personal hobby. The objective of this business plan is to transform this hobby into a viable and sustainable small business. The study explores the key elements necessary for this transition, focusing on branding strategy, financial planning, and market entry strategies. A quantitative research method was used, conducting a survey to deeply understand consumer preferences. The results suggest that the growing appreciation for handcrafted and sustainable products presents an unique opportunity for small businesses in the ceramics sector. Additionally, a value proposition rooted in craftsmanship and sustainability was developed, which will be essential for success. Financial planning, market segmentation, and the use of digital platforms for marketing and sales are also discussed in detail.
Este trabalho apresenta um plano de negócios inovador para a "PAZ the Brand", uma marca de cerâmica inicialmente considerada como um hobby pessoal. O objetivo deste plano de negócios é transformar este hobby numa pequena empresa viável e sustentável. O estudo explora os principais elementos necessários para essa transição, com foco na estratégia de marca, planeamento financeiro e estratégias de entrada no mercado. Foi utilizado um método de pesquisa quantitativa, um inquérito para compreender a fundo as preferências dos consumidores. Os resultados sugerem que a crescente valorização de produtos feitos à mão e sustentáveis apresenta uma oportunidade única para pequenas empresas no setor da cerâmica. Adicionalmente, foi feita uma proposta de valor enraizada em artesanato e sustentabilidade, o será essencial para o sucesso. O planeamento financeiro, segmentação de mercado e o uso de plataformas digitais para marketing e vendas também são discutidos em detalhe.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão Internacional
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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