Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33779
Author(s): Kremr, Simon
Advisor: Fernandes, Alexandra Marques
Date: 16-Dec-2024
Title: Promoting artists in the art and fashion industry: The role of magazines and social media
Reference: Kremr, S. (2024). Promoting artists in the art and fashion industry: The role of magazines and social media [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33779
Keywords: Promotion
Advertising
Artista -- Artist
Magazine
Media sociais -- Social media
Arte -- Art
Fashion
Promoção
Publicidade -- Publicity
Revista
Moda
Abstract: This paper examines the role of art and fashion magazines, and social media in promotion of artists and their works of art in the 21st century. When the use of social media resulted in a significant increase of possibilities of artists and their exposure. During times, when everybody in the art world is facing numerous challenges in the fast changing and always evolving field. Incorporating findings and experience during my 6-month internship, combined with deep research and thorough competitor analysis allows deeper understanding of the advertising strategies, ways of promoting art, and the overall art and fashion field.
Este trabalho examina o papel das revistas de arte e moda, bem como das redes sociais, na promoção de artistas e suas obras no século XXI. O uso das redes sociais trouxe um aumento significativo nas possibilidades de exposição para os artistas. Em um momento em que o mundo da arte enfrenta inúmeros desafios em um campo que está em constante transformação e evolução. Incorporando descobertas e experiências adquiridas durante meu estágio de seis meses, aliado a uma pesquisa aprofundada e uma análise detalhada de concorrentes, foi possível alcançar uma compreensão mais profunda das estratégias de publicidade, das formas de promover a arte, e do contexto geral dos campos de arte e moda.
Department: Departamento de História
Degree: Mestrado em Mercados da Arte
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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