Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/33753
Author(s): Meireles, Pedro Moreira
Advisor: Dias, Álvaro de Borba Cruz Lopes
Date: 9-Dec-2024
Title: Smart mirror technology and its impact in luxury fashion retail and customer’s purchase decision: A TAM approach
Reference: Autor, A. A. (2024). Smart mirror technology and its impact in luxury fashion retail and customer’s purchase decision: A TAM approach [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33753
Keywords: Smart mirror
Luxury fashion retail
Customer experience
Satisfação do cliente -- Customer satisfaction
Digital innovation in retail
Espelho inteligente
Retalho de moda de luxo
Experiência do cliente
Inovação digital no retalho
Abstract: This study examines the impact of Smart Mirror technology on the luxury fashion retail experience, focusing on its effects on customer satisfaction and purchasing intentions. Employing the Technology Acceptance Model (TAM) as a framework, this research evaluates key factors influencing Smart Mirror adoption, including perceived ease of use, perceived usefulness, aesthetic appeal, and navigation. A survey was conducted among luxury consumers, with findings indicating that navigation and perceived usefulness are significant predictors of satisfaction, which in turn drives purchase intention. Conversely, aesthetic appeal showed a lesser impact on satisfaction than expected. These insights highlight the importance of designing intuitive and functional Smart Mirrors to improve in-store experiences in luxury fashion retail, ultimately boosting customer engagement and sales potential.
Este estudo versa sobre o impacto da tecnologia de Espelho Inteligente na experiência de retalho de moda de luxo, focando-se nos seus efeitos na satisfação do cliente e nas suas intenções de compra. Utilizando o Modelo de Aceitação de Tecnologia (TAM) como estrutura, esta pesquisa avalia os principais fatores que influenciam a adoção do Espelho Inteligente, incluindo a perceção de facilidade de uso, utilidade percecionada, apelo estético e navegação. Foi realizado um inquérito entre consumidores de luxo, cujos resultados indicam que a navegação e a utilidade percecionada são preditores significativos de satisfação que, por sua vez, impulsiona a intenção de compra. Em contrapartida, o apelo estético demonstrou um impacto menor na satisfação do que o esperado. Estas conclusões destacam a importância de conceber Espelhos Inteligentes intuitivos e funcionais para melhorar as experiências em loja no retalho de moda de luxo, aumentando, assim, o envolvimento dos clientes e o potencial de vendas.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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