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http://hdl.handle.net/10071/33753
Author(s): | Meireles, Pedro Moreira |
Advisor: | Dias, Álvaro de Borba Cruz Lopes |
Date: | 9-Dec-2024 |
Title: | Smart mirror technology and its impact in luxury fashion retail and customer’s purchase decision: A TAM approach |
Reference: | Autor, A. A. (2024). Smart mirror technology and its impact in luxury fashion retail and customer’s purchase decision: A TAM approach [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33753 |
Keywords: | Smart mirror Luxury fashion retail Customer experience Satisfação do cliente -- Customer satisfaction Digital innovation in retail Espelho inteligente Retalho de moda de luxo Experiência do cliente Inovação digital no retalho |
Abstract: | This study examines the impact of Smart Mirror technology on the luxury fashion retail
experience, focusing on its effects on customer satisfaction and purchasing intentions. Employing
the Technology Acceptance Model (TAM) as a framework, this research evaluates key factors
influencing Smart Mirror adoption, including perceived ease of use, perceived usefulness,
aesthetic appeal, and navigation. A survey was conducted among luxury consumers, with findings
indicating that navigation and perceived usefulness are significant predictors of satisfaction, which
in turn drives purchase intention. Conversely, aesthetic appeal showed a lesser impact on
satisfaction than expected. These insights highlight the importance of designing intuitive and
functional Smart Mirrors to improve in-store experiences in luxury fashion retail, ultimately
boosting customer engagement and sales potential. Este estudo versa sobre o impacto da tecnologia de Espelho Inteligente na experiência de retalho de moda de luxo, focando-se nos seus efeitos na satisfação do cliente e nas suas intenções de compra. Utilizando o Modelo de Aceitação de Tecnologia (TAM) como estrutura, esta pesquisa avalia os principais fatores que influenciam a adoção do Espelho Inteligente, incluindo a perceção de facilidade de uso, utilidade percecionada, apelo estético e navegação. Foi realizado um inquérito entre consumidores de luxo, cujos resultados indicam que a navegação e a utilidade percecionada são preditores significativos de satisfação que, por sua vez, impulsiona a intenção de compra. Em contrapartida, o apelo estético demonstrou um impacto menor na satisfação do que o esperado. Estas conclusões destacam a importância de conceber Espelhos Inteligentes intuitivos e funcionais para melhorar as experiências em loja no retalho de moda de luxo, aumentando, assim, o envolvimento dos clientes e o potencial de vendas. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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