Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/32614
Author(s): Wenfei Le
Advisor: Costa, Renato Jorge Lopes da
Gonçalves, Rui Alexandre Henriques
Date: 11-Jun-2024
Title: Business model in the era of we media economy: Opportunities and challenges of small and medium-sized enterprises
Reference: Wenfei Le (2024). Business model in the era of we media economy: Opportunities and challenges of small and medium-sized enterprises [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/32614
Keywords: Self-media marketing
PME Pequenas e Médias Empresas -- SME Small and Medium Enterprises
Sales revenue
Self-media platform selection
Marketing strategy type
Advertising exposure
Content quality
Content frequency
Vendas
Seleção de plataformas de mídia
Tipo de estratégia de comercialização
Quantidade de publicidade
Qualidade do conteúdo
Frequência de conteúdo
Abstract: This thesis investigates the impact of self-media marketing on the sales revenue of small and medium-sized enterprises (SMEs), considering variables such as platform selection, marketing strategies, advertising exposure, and content quality and frequency. Utilizing data from public sources and surveys of 17 SMEs, the study employs multiple linear regression analysis using SPSS software. The findings highlight the significance of selecting appropriate self-media platforms, which can substantially enhance sales revenue. Customized marketing strategies, adequate advertising exposure, high-quality content, and regular updates positively influence sales. This research provides strategic insights for SMEs to effectively increase sales revenue through self-media marketing, emphasizing the critical role of detailed marketing efforts in boosting corporate earnings.
Esta dissertação investiga o impacto do marketing em mídias próprias na receita de vendas das pequenas e médias empresas (PMEs), considerando variáveis como seleção de plataformas, estratégias de marketing, exposição publicitária e qualidade e frequência de conteúdo. Utilizando dados de fontes públicas e questionários de 17 PMEs, o estudo emprega aná lise de regressão linear m ú ltipla com o software SPSS. Os resultados destacam a importância da seleção adequada das plataformas de automídia, que pode aumentar significativamente a receita de vendas. Estratégias de marketing personalizadas, exposição publicitária adequada, conteúdo de alta qualidade e atualizações regulares influenciam positivamente as vendas. Esta pesquisa fornece insights estratégicos para PMEs aumentarem efetivamente a receita de vendas através do marketing em mídias pr óprias, enfatizando o papel crucial dos detalhes de marketing na elevação dos ganhos corporativos.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_wenfei_le.pdf
  Restricted Access
797,87 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.