Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/31788
Author(s): | Lopes, José |
Date: | 2021 |
Title: | Engagement of CSOs in the collaborative governance of education policy process in Cabo Verde |
Journal title: | Cadernos de Estudos Africanos |
Number: | 41 |
Pages: | 91-117 |
Reference: | Lopes, J. (2021). Engagement of CSOs in the collaborative governance of education policy process in Cabo Verde. Cadernos de Estudos Africanos, (41), 91-117. https://doi.org/10.4000/cea.6336 |
ISSN: | 1645-3794 |
DOI (Digital Object Identifier): | https://doi.org/10.4000/cea.6336 |
Keywords: | Organizações da sociedade civil Civil society organizations Capital social (ligação societal) Social capital (societal linking) Envolvimento Engagement Políticas educativas Education policies Governação colaborativa Collaborative governance Resultados das políticas Policy outcomes |
Abstract: | Este artigo analisa o envolvimento das Organizações da Sociedade Civil (OSC) na governação colaborativa das políticas educacionais em Cabo Verde. Em contraste com a visão dominante das OSC como grupos de oposição separados do Estado, o artigo enquadra-as como partes integrantes do processo de governação colaborativa. A colaboração das OSC com o Governo na formulação de políticas educacionais gera um capital social (ligação societal) sob a forma de entendimento, normas partilhadas e confiança mútua entre os vários intervenientes no sistema educacional. Esse capital é um recurso importante para garantir a proficiência e eficiência das políticas educacionais. This paper analyses the engagement of Civil Society Organizations (CSOs) in the collaborative governance of education policies in Cabo Verde. In contrast with the mainstream view of CSOs as opposition groups separate from the state, the paper frames them as integrative parts of the collaborative governance process. CSOs’ collaboration with the government in education policy-making generates a (societal linking) social capital in the form of understanding, shared norms, and mutual trust among the various stakeholders within the education system. Such capital is an important resource to guarantee the proficiency and efficiency of education policies. |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Open Access |
Appears in Collections: | CEI-RI - Artigos em revista científica internacional com arbitragem científica |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
article_hdl31788.pdf | 593,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.