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http://hdl.handle.net/10071/30760
Author(s): | Capela, Ricardo |
Advisor: | Silva, Rui Vinhas da |
Date: | 18-Dec-2023 |
Title: | How does social media marketing impact brand loyalty in the luxury fashion industry in Portugal? |
Reference: | Capela, R. (2023). How does social media marketing impact brand loyalty in the luxury fashion industry in Portugal? [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30760 |
Keywords: | Media sociais -- Social media Comportamento do consumidor -- Consumer behavior Fidelidade à Marca -- Brand loyalty Luxury fashion Moda de luxo |
Abstract: | In the current consumer landscape, new technologies are gradually demonstrating a
greater impact, as consumers increasingly use technological tools in their daily lives.
Social media has become a platform where billions of consumers interact with brands
and other consumers. Therefore, for a brand to achieve the desired performance, it is
necessary to understand the impact of its activities on social media on the target
audience. Consequently, it is essential to thoroughly understand the extent to which
social media marketing affects the long-term relationship between the brand and the
consumer. Concepts such as brand loyalty, repurchase intention, and brand trust are
crucial for understanding the relationship between both parties. A qualitative research
method, mediated through personal interviews, revealed that social media interaction
can profoundly affect the long-term relationship between the consumer and the brand. No panorama consumista atual, as novas tecnologias demonstram ter gradualmente um impacto superior, dado que os consumidores cada vez utilizam mais ferramentas tecnológicas no seu quotidiano. As redes sociais tornaram-se uma plataforma onde biliões de consumidores interagem com marcas e com outros consumidores. Desta forma, para uma marca ter o desempenho desejado, é necessário que esta compreenda o impacto que as atividades que realiza nas redes sociais tem no público-alvo. Por conseguinte, é relevante de entender aprofundadamente em que medida o marketing nas redes sociais afeta a relação a longo termo entre a marca e o consumidor. Conceitos como fidelização à marca, intenção de recompra e confiança à marca, são fulcrais para se entender a relação entre ambas as partes. Um método qualitativo de pesquisa, intermediado por entrevistas pessoais, revelou que a interação nas redes sociais pode afetar profundamente a relação a longo termo entre o consumidor e a marca. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Marketing |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
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