Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10071/30051
Author(s): | Yixian Pan |
Advisor: | Dias, Álvaro |
Date: | 16-Nov-2023 |
Title: | Corporate social responsibility and sustainable development: An exploratory case study based on Starbucks |
Reference: | Pan, Y. (2023). Corporate social responsibility and sustainable development: An exploratory case study based on Starbucks [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30051 |
Keywords: | Responsabilidade social das empresas -- Corporate social responsibility Desenvolvimento sustentável -- Sustainable development COVID-19 Starbucks |
Abstract: | The current social development background and the accompanying
social problems require enterprises to find the best balance point between
economic development and social responsibility to promote the sustainable
development of enterprises. It is worth exploring the correlation between
corporate social responsibility, corporate economic interests and corporate
sustainable development. Taking Starbucks as an example, this paper
explores how the construction of corporate culture from the perspective of
stakeholders can influence and promote the sustainable development of
enterprises while undertaking corporate social responsibility in the daily
context and in the special context of COVID-19. O atual contexto de desenvolvimento social e os problemas sociais que o acompanham exigem que as empresas encontrem o melhor equilíbrio entre o desenvolvimento económico e a responsabilidade social para promover o desenvolvimento sustentável das empresas. Vale a pena explorar a correlação entre a responsabilidade social das empresas, os interesses económicos das empresas e o desenvolvimento sustentável das empresas. Tomando a Starbucks como exemplo, este artigo explora como a construção da cultura corporativa a partir da perspetiva das partes interessadas pode influenciar e promover o desenvolvimento sustentável das empresas, ao mesmo tempo em que assume a responsabilidade social corporativa no contexto diário e no contexto especial da COVID-19. |
Department: | Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral |
Degree: | Mestrado em Gestão de Empresas |
Peerreviewed: | yes |
Access type: | Restricted Access |
Appears in Collections: | T&D-DM - Dissertações de mestrado |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
master_yixian_pan.pdf Restricted Access | 558,29 kB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.