Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/30051
Author(s): Yixian Pan
Advisor: Dias, Álvaro
Date: 16-Nov-2023
Title: Corporate social responsibility and sustainable development: An exploratory case study based on Starbucks
Reference: Pan, Y. (2023). Corporate social responsibility and sustainable development: An exploratory case study based on Starbucks [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30051
Keywords: Responsabilidade social das empresas -- Corporate social responsibility
Desenvolvimento sustentável -- Sustainable development
COVID-19
Starbucks
Abstract: The current social development background and the accompanying social problems require enterprises to find the best balance point between economic development and social responsibility to promote the sustainable development of enterprises. It is worth exploring the correlation between corporate social responsibility, corporate economic interests and corporate sustainable development. Taking Starbucks as an example, this paper explores how the construction of corporate culture from the perspective of stakeholders can influence and promote the sustainable development of enterprises while undertaking corporate social responsibility in the daily context and in the special context of COVID-19.
O atual contexto de desenvolvimento social e os problemas sociais que o acompanham exigem que as empresas encontrem o melhor equilíbrio entre o desenvolvimento económico e a responsabilidade social para promover o desenvolvimento sustentável das empresas. Vale a pena explorar a correlação entre a responsabilidade social das empresas, os interesses económicos das empresas e o desenvolvimento sustentável das empresas. Tomando a Starbucks como exemplo, este artigo explora como a construção da cultura corporativa a partir da perspetiva das partes interessadas pode influenciar e promover o desenvolvimento sustentável das empresas, ao mesmo tempo em que assume a responsabilidade social corporativa no contexto diário e no contexto especial da COVID-19.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_yixian_pan.pdf
  Restricted Access
558,29 kBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.