Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/29002
Author(s): Cheng Cheng
Advisor: Espanha, Rita
Date: 22-Jun-2023
Title: The impact of anti-smoking information scanning via social media on actual anti-smoking behaviors in China
Reference: Cheng Cheng (2022). The impact of anti-smoking information scanning via social media on actual anti-smoking behaviors in China [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29002
Keywords: Social media
Information scanning
Anti-smoking behaviors
Segmentation strategies
Chinese social media users
Tobacco use
Plataformas de redes sociais
Amplitude de informações
Comportamentos antitabagismo
Estratégias de segmentação de mensagens
Utilizadores chineses de redes sociais
Uso do tabaco
Abstract: Over the past century, tobacco epidemic has become a growing public concern worldwide. Along with the advancements of mobile technologies, there is a recognized need for disseminating health messages to a broader audience through various social media platforms in order to improve public health outcomes. Consequently, there has been substantial research undertaken on the role of social media platforms in anti-smoking campaigns. And previous research has indicated potential associations between online health information acquisition and health behaviors of internet users. Consequently, this dissertation includes three main studies with the aim of determining the anti-smoking information environments of social media in China, as well as exploring and explaining how anti-smoking information scanning via social media exerts influence on actual anti-smoking behaviors.
Ao longo do século passado, o consumo de tabaco tornou-se uma preocupação pública crescente em todo o mundo. Juntamente com os avanços das tecnologias móveis, existe uma necessidade reconhecida de divulgar mensagens de saúde para um público mais amplo por meio de várias plataformas de redes sociais, com o fim de melhorar os resultados em saúde pública. Consequentemente, têm sido realizadas pesquisas substanciais sobre o papel das plataformas online em campanhas antitabagismo. Pesquisas anteriores indicaram associações potenciais entre a aquisição de informações de saúde online e os comportamentos de saúde dos utilizadores de Internet. Consequentemente, esta tese inclui três estudos base com o objetivo de determinar os ambientes de informação antitabagismo nas redes sociais na China, bem como explorar e explicar como a amplitude de informações antitabagismo via redes sociais exerce influência sobre os comportamentos antitabagismo reais.
Department: Departamento de Sociologia
Degree: Doutoramento em Ciências da Comunicação
Peerreviewed: yes
Access type: Restricted Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
phd_cheng_cheng.pdf
  Restricted Access
6,39 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons