Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/28516
Author(s): Yin Shuwu
Advisor: Passos, Ana Margarida
Wang Bingjie
Date: 7-Nov-2022
Title: Competitiveness analysis of multi-national companies in China: Based on cross culture perspectives
Reference: Yin Shuwu (2021). Competitiveness analysis of multi-national companies in China: Based on cross culture perspectives [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28516
Keywords: Multinational companies in China
Local competitiveness
Cultura nacional -- National culture
Mission and vision
Empresas multinacionais na China
Competitividade local
Cultura nacional -- National culture
Missão e visão
Abstract: In the 30 years since China's reform and opening up, multinational companies have made great progress in China, not only in terms of business growth and earnings, but also in terms of technology, innovation and management. With the rapid development of local enterprises, multinational companies that used to be far ahead in competitiveness in China seem to be facing more and more challenges from local enterprises. After these years of development, they are gradually caught up by local enterprises, and the business growth of multinational companies in China is gradually reduced. Many factors such as business environment have changed greatly, resulting in changes in the competitive advantage of these companies. This study selects some multinational companies in China, studies how to use national cultural factors to improve the competitiveness of multinational enterprises in China, and discusses the impact of national culture on the competitiveness of multinational companies in China. Through this study, it can be seen that the cultural local flexibility of multinational companies in China and the cultural local collaboration ability of multinational companies play a key intermediary role in the positive impact of national culture on the competitiveness of multinational companies in China. Although national culture does not directly promote the competitiveness of multinational companies in China, it realizes its influence through the local flexibility of multinational company culture and the local collaboration ability of multinational company culture.
Nos 30 anos que se seguiram à reforma e abertura da China, as empresas multinacionais conseguiram grandes progressos neste mercado, não só em termos de quota e lucro, mas também em termos de tecnologia, inovação e gestão. Porém, o rápido desenvolvimento das empresas locais começou a colocar grandes desafios às multinacionais, habitualmente eram muito mais competitivas na China, e estas enfrentam agora uma redução gradual da quota de mercado sendo frequentemente ultrapassadas pelas empresas chinesas. Muitos fatores têm contribuído para esta mudança na vantagem competitiva das empresas a operar na China e este é o tema desta tese. Através de algumas empresas multinacionais selecionadas a tese estuda como utilizar fatores transculturais por forma a melhorar a competitividade das empresas multinacionais no mercado chinês e determinar o seu impacto. Através deste estudo, pode-se constatar que a adaptabilidade à cultura local das empresas multinacionais na China e a sua capacidade de integração desempenham um papel intermediário fundamental na competitividade. Embora a cultura cruzada não promova diretamente a competitividade, ela influencia a capacidade de adaptação e integração local da cultura da empresa multinacional.
Department: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Degree: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
phd_hu_honggen.pdf2,51 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons