Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/28516
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.advisorPassos, Ana Margarida-
dc.contributor.advisorWang Bingjie-
dc.contributor.authorYin Shuwu-
dc.date.accessioned2023-04-28T18:47:52Z-
dc.date.available2023-04-28T18:47:52Z-
dc.date.issued2022-11-07-
dc.date.submitted2021-12-
dc.identifier.citationYin Shuwu (2021). Competitiveness analysis of multi-national companies in China: Based on cross culture perspectives [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28516por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/28516-
dc.description.abstractIn the 30 years since China's reform and opening up, multinational companies have made great progress in China, not only in terms of business growth and earnings, but also in terms of technology, innovation and management. With the rapid development of local enterprises, multinational companies that used to be far ahead in competitiveness in China seem to be facing more and more challenges from local enterprises. After these years of development, they are gradually caught up by local enterprises, and the business growth of multinational companies in China is gradually reduced. Many factors such as business environment have changed greatly, resulting in changes in the competitive advantage of these companies. This study selects some multinational companies in China, studies how to use national cultural factors to improve the competitiveness of multinational enterprises in China, and discusses the impact of national culture on the competitiveness of multinational companies in China. Through this study, it can be seen that the cultural local flexibility of multinational companies in China and the cultural local collaboration ability of multinational companies play a key intermediary role in the positive impact of national culture on the competitiveness of multinational companies in China. Although national culture does not directly promote the competitiveness of multinational companies in China, it realizes its influence through the local flexibility of multinational company culture and the local collaboration ability of multinational company culture.por
dc.description.abstractNos 30 anos que se seguiram à reforma e abertura da China, as empresas multinacionais conseguiram grandes progressos neste mercado, não só em termos de quota e lucro, mas também em termos de tecnologia, inovação e gestão. Porém, o rápido desenvolvimento das empresas locais começou a colocar grandes desafios às multinacionais, habitualmente eram muito mais competitivas na China, e estas enfrentam agora uma redução gradual da quota de mercado sendo frequentemente ultrapassadas pelas empresas chinesas. Muitos fatores têm contribuído para esta mudança na vantagem competitiva das empresas a operar na China e este é o tema desta tese. Através de algumas empresas multinacionais selecionadas a tese estuda como utilizar fatores transculturais por forma a melhorar a competitividade das empresas multinacionais no mercado chinês e determinar o seu impacto. Através deste estudo, pode-se constatar que a adaptabilidade à cultura local das empresas multinacionais na China e a sua capacidade de integração desempenham um papel intermediário fundamental na competitividade. Embora a cultura cruzada não promova diretamente a competitividade, ela influencia a capacidade de adaptação e integração local da cultura da empresa multinacional.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/por
dc.subjectMultinational companies in Chinapor
dc.subjectLocal competitivenesspor
dc.subjectCultura nacional -- National culturepor
dc.subjectMission and visionpor
dc.subjectEmpresas multinacionais na Chinapor
dc.subjectCompetitividade localpor
dc.subjectCultura nacional -- National culturepor
dc.subjectMissão e visãopor
dc.titleCompetitiveness analysis of multi-national companies in China: Based on cross culture perspectivespor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101610963por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestão Empresarial Aplicadapor
dc.subject.jelM13por
dc.subject.jelM14por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
Aparece nas coleções:T&D-TD - Teses de doutoramento

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
phd_hu_honggen.pdf2,51 MBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Este registo está protegido por Licença Creative Commons Creative Commons