Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/28240
Autoria: Alturas, B.
Editor: Isaías, P., and Karmakar, N.
Data: 1-Jan-2003
Título próprio: Direct selling: From door to door to e-commerce
Título e volume do livro: Proceedings of the IADIS WWW/Internet International Conference 2003
Paginação: 1153 - 1157
Título do evento: IADIS WWW/Internet International Conference 2003
Referência bibliográfica: Alturas, B. (2003). Direct selling: From door to door to e-commerce. In P. Isaías, & N. Karmakar (Eds.), Proceedings of the IADIS WWW/Internet International Conference 2003 (pp. 1153-1157). IADIS Press. http://hdl.handle.net/10071/28240
ISBN: 972-98947-1-X
Palavras-chave: Direct selling
Direct marketing
E-commerce
E-business
Distribution channels
Resumo: Direct selling is exhibiting substantial growth in sales revenues and number of salespeople involved. Also the acceptation of consumers is growing. During the last decade direct selling organizations (DSOs) are using the Internet more and more, either to communicate with the salespersons, either to promote the products and the business to the consumers. This research contributes to a better understanding DSOs’ use of the Internet, based on the interview of 11 managers of DSOs operating in Portugal. Results show that DSOs use the Internet as a support to their main business. We then discuss aspects of importance for further extensions.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:ISTAR-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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