Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24794
Author(s): Batalha, Carolina Milharado
Advisor: Lopes, Ana Isabel Dias
Paiva, Inna Choban de Sousa
Date: 28-Dec-2021
Title: The impact of technology in accounting education: A systematic literature review
Reference: Batalha, C. M. (2021). The impact of technology in accounting education: A systematic literature review [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24794
Keywords: Accounting education
Tecnologia educativa -- Educational technology
Technology in accounting
Educação em contabilidade
Tecnologia na contabilidade
Abstract: Technology developments led to major changes in the profession of accounting. In order to meet the profession needs and take advantage of information technologies, accounting education had to evolve. These technologies are essential to better support students and to provide a closer idea of the reality of accounting work. This study aims to systematically review the literature published between 2000 and 2020, related to the use of technology in accounting education. Moreover, it provides a bibliographic performance analysis, to evaluate the contributions to the research topic. Results show that technology is a valuable tool to enhance students’ learning, nonetheless it does not replace teachers. There is still room for improvement in incorporating technology in accounting education.
O desenvolvimento tecnológico levou a grandes alterações na profissão de contabilidade. De forma a satisfazer as necessidades da profissão e tirar proveito das tecnologias de informação, a educação da contabilidade teve de evoluir. As tecnologias são essenciais para melhor apoiar os estudantes e proporcionar-lhes uma ideia mais próxima da realidade da profissão de contabilidade. Este estudo pretende fazer uma revisão sistemática da literatura publicada entre 2000 e 2020, relacionada com o uso da tecnologia na educação em contabilidade. Além disso, fornece uma análise bibliográfica de desempenho, com o intuito de avaliar as contribuições efetuadas para o tema do estudo. Os resultados revelam que a tecnologia é uma ferramenta valiosa na aprendizagem dos estudantes, apesar disso, não é substituto dos professores. Ainda há espaço para melhorias na incorporação da tecnologia na educação em contabilidade.
Degree: Mestrado em Contabilidade
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_carolina_milharado_batalha.pdf590,57 kBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.