Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/24019
Author(s): Nazarian, Ana Carolina
Advisor: Dias, Álvaro
Date: 14-Oct-2021
Title: Wine brand focused on young people: feasibility of a wine e-commerce in Brazil
Reference: Nazarian, A. C. (2021). Wine brand focused on young people: feasibility of a wine e-commerce in Brazil [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24019
Keywords: Wine
Young
Comércio eletrónico -- E-commerce
Sagaz
Vinho
Jovem
Abstract: The main point of this work is to realize the operational and economic viability for opening a brand of wine focused on young people, in Brazil, with its own e-commerce platform. The work will approach topics such as financial, operational and marketing viability. To this end, it will use several methodologies that will be explained in the development of the work. The brand will be called Sagaz and provides the sale of five wines through anexclusive brand e-commerce and shopping experience. Complementing, its main value proposition will be the wine brand reference for young adults, based on information, quality and status.
O ponto principal deste trabalho é perceber a viabilidade operacional e econômica de abertura de uma marca de vinho com foco em pessoas jovens, no Brasil, e com venda em um e-commerce próprio. O trabalho abordará tópicos como viabilidade financeira, operacional e mercadológica. Para tal, utilizará diversas metodologias que serão explicitadas no desenvolvimento do trabalho. A marca vai se chamar Sagaz e prevê a venda de cinco vinhos por meio de um ecommerce da marca e experiência de compra exclusiva. Somando a isso, sua principalproposta de valor será a referência de marca de vinho para jovens adultos, baseado nainformação, qualidade e status
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_ana_carolina_nazarian.pdf1,81 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.