Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/22530
Author(s): Sachy, Carolina Gaëlle Delgado
Advisor: Fernandes, Alexandra Etelvina Martins Marques
Date: 28-Nov-2019
Title: The process of internationalization: a family business company: a case study of cerinnov group
Reference: Sachy, C. G. D. (2019). The process of internationalization: a family business company: a case study of cerinnov group [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22530
Keywords: Business family
Cerinnov group
Internationalization
Foreign markets
Empresa familiar
Grupo Cerinnov
Internacionalização
Mercados estrangeiros
Abstract: This study aims to analyze the transition process of a family business to an international group, including the challenges. For this purpose, a qualitative approach was adopted where semi-structured interviews were applied to the CEO of the Cerinnov Group. Several internal documents related to the company were also consulted. After an analysis of the interviews, it was verified that a good internationalization process needs the elaboration of a good market study, in order to indetify customers, such as their requirements, competition, import conditions, among others. As well as, the entry into foreign markets can be accomplished through national fairs, affiliates, direct acquisitions, being essential to provide diversified and quality solutions to its customers and to have local knowledge sources in foreign markets. However, the company also had to overcome some challenges, such as lack of support and looking for support and looking for an ideal partner for a company.
O presente estudo tem como objetivo analisar o processo de transição de uma empresa familiar, num grupo internacional, nomeadamente os desafios. Para o efeito, foi adotada uma abordagem qualitativa, onde foram aplicadas entrevistas semiestruturadas ao CEO da empresa Cerinnov. Também foram consultados diversos documentos internos relacionados com a empresa. Após a análise das entrevistas, verificou-se que um bom processo de internacionalização carece da elaboração de um bom estudo de mercado, de modo a identificar os potenciais clientes, as suas necessidades, a concorrência, as condições de importação, entre outros. Assim como, que a entrada em mercados estrangeiros pode ser realizada através de feiras nacionais, filiais, aquisição direta, sendo essencial fornecer soluções diversificadas e de qualidade aos seus clientes e ter fontes de conhecimento local nos mercados estrangeiros. Contudo, a empresa também teve de ultrapassar alguns desafios, tais como a falta de apoios e a procura do parceiro ideal para a empresa.
Degree: Mestrado em Gestão de Empresas
Peerreviewed: yes
Access type: Open Access
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
master_carolina_delgado_sachy.pdf1,2 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.