Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/22530
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorFernandes, Alexandra Etelvina Martins Marques-
dc.contributor.authorSachy, Carolina Gaëlle Delgado-
dc.date.accessioned2021-05-03T13:34:17Z-
dc.date.issued2019-11-28-
dc.date.submitted2019-10-
dc.identifier.citationSachy, C. G. D. (2019). The process of internationalization: a family business company: a case study of cerinnov group [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/22530pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/22530-
dc.description.abstractThis study aims to analyze the transition process of a family business to an international group, including the challenges. For this purpose, a qualitative approach was adopted where semi-structured interviews were applied to the CEO of the Cerinnov Group. Several internal documents related to the company were also consulted. After an analysis of the interviews, it was verified that a good internationalization process needs the elaboration of a good market study, in order to indetify customers, such as their requirements, competition, import conditions, among others. As well as, the entry into foreign markets can be accomplished through national fairs, affiliates, direct acquisitions, being essential to provide diversified and quality solutions to its customers and to have local knowledge sources in foreign markets. However, the company also had to overcome some challenges, such as lack of support and looking for support and looking for an ideal partner for a company.por
dc.description.abstractO presente estudo tem como objetivo analisar o processo de transição de uma empresa familiar, num grupo internacional, nomeadamente os desafios. Para o efeito, foi adotada uma abordagem qualitativa, onde foram aplicadas entrevistas semiestruturadas ao CEO da empresa Cerinnov. Também foram consultados diversos documentos internos relacionados com a empresa. Após a análise das entrevistas, verificou-se que um bom processo de internacionalização carece da elaboração de um bom estudo de mercado, de modo a identificar os potenciais clientes, as suas necessidades, a concorrência, as condições de importação, entre outros. Assim como, que a entrada em mercados estrangeiros pode ser realizada através de feiras nacionais, filiais, aquisição direta, sendo essencial fornecer soluções diversificadas e de qualidade aos seus clientes e ter fontes de conhecimento local nos mercados estrangeiros. Contudo, a empresa também teve de ultrapassar alguns desafios, tais como a falta de apoios e a procura do parceiro ideal para a empresa.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectBusiness familypor
dc.subjectCerinnov grouppor
dc.subjectInternationalizationpor
dc.subjectForeign marketspor
dc.subjectEmpresa familiarpor
dc.subjectGrupo Cerinnovpor
dc.subjectInternacionalizaçãopor
dc.subjectMercados estrangeirospor
dc.titleThe process of internationalization: a family business company: a case study of cerinnov grouppor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202457060por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2021-11-27-
dc.subject.jelM10-
dc.subject.jelM12-
dc.subject.jelM16-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_carolina_delgado_sachy.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.